۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۴۷۰۱۳

تبدیل ۱۰۰۰ سند دفترچه‌ای موقوفات خراسان رضوی به سند تک برگی

تبدیل ۱۰۰۰ سند دفترچه‌ای موقوفات خراسان رضوی به سند تک برگی
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در سال ۹۸، بیش از ۱۰۰۰ سند دفترچه ای موقوفات خراسان رضوی به سند تک برگی تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ذاکری، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: یکی از سرمایه های ارزشمند جوامع اسلامی موقوفاتی است که افراد از گذشته وقف کرده اند و امروز به عنوان یک سرمایه دینی در اختیار مردم قرار گرفته است

وی با اشاره به اینکه وظیفه اوقاف و متولیان حفظ این موقوفات است، افزود: یکی از کارهایی که در راستای حفظ موقوفات برنامه ریزی شده و در حال انجام است تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ اسناد مالکیت است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  تصریح کرد: هویت یک ملک سند مالکیت آن است و اگر بخواهیم از تصرف آن جلوگیری شود باید سند مالکیت آن ملک به عنوان مدرک هویتی اخذ شود.

حجت الاسلام ذاکری در ادامه گفت: در سال 98 بیش از هزار سند مالکیت دفترچه ای که در گذشته صادر شده بود در راستای اجرای تکالیف قانونی به اسناد تک برگی تبدیل شد .

وی با اشاره به اینکه اسناد تک برگی دارای نقاط قوت خوبی است گفت: در اسناد تک برگی نقشه، کروکی و نقاط  UTM درج شده و اگر این املاک وقفی بر اثر بلایای طبیعی از بین بروند قابل شناسایی و نقطه یابی هستند و این امکان را می دهند که بتوانیم املاک وقفی را حفظ کنیم./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات