۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۴۷۰۴۲
شهروندان آمریکایی:

ترامپ مسبب «فاجعه ملی» کرونا در آمریکاست

ترامپ مسبب «فاجعه ملی» کرونا در آمریکاست
شهروندان آمریکایی با بیان اینکه ترامپ باعث شکل‌گیری فاجعه ملی در شیوع ویروس کروناست، از عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در موعد مقرر ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاري رسا، آمریکا با ۲۷۷ هزار و ۴۷۵ مورد تأییدشده در صدر لیست کشور‌ها از منظر تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ قرار دارد. روز گذشته ۳۱۴ نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شدند. همچنین با احتساب ۱۰ فوتی جدید، ۷ هزار و ۴۰۲ نفر درمجموع در این کشور مدعی علم و فناوری بر اثر کرونا جان سپرده‌اند.

این آمار رو به رشد و فزاینده که ترامپ نیز هفته گذشته نسبت به افزایش تعداد مبتلایان و مرگ‌های ناشی از کرونا طی دو هفته آینده هشدار داد، احساسات تقریباً مشابهی را در میان مردم آمریکا به لحاظ ناکارآمدی دولت ایجاد کرده است.

رفتار سبکسرانه ترامپ آمریکا را در صدر لیست کشور‌های مبتلا به کرونا قرار داد

«آدام اتکینز»، یک فروشنده لوازم‌خانگی در میشیگان در این خصوص به خبرگزاری آنا گفت: «دولت در برخورد با این ویروس عملکرد ضعیفی داشته و همین عامل، موجب افزایش تعداد مبتلایان در سه هفته اول ورود کرونا به آمریکا شد. رفتار سبکسرانه رئیس‌جمهور همچون اصرار بر دست دادن در انظار عمومی که با اهداف انتخاباتی، القای ناچیز شمردن این ویروس خطرناک و وانمود کردن به کنترل اوضاع بود نیز مزید بر علت شد و کار به جایی رسید که آمریکا اکنون در رتبه نخست مبتلایان به کرونا قرار گرفته است.»

ترامپ مسبب «فاجعه ملی» کرونا در آمریکاست/ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هاله‌ای از ابهام

این شهروند آمریکایی همچنین ترامپ را مقصر افزایش ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در این کشور دانست که دفتر بودجه کنگره آمریکا به‌تازگی آن را اعلام کرده است.

«جفری ویلیامز»، کارمند یک شرکت فناوری نیز در این خصوص به خبرگزاری دانشگاه آزاد گفت که شیوع کرونا در آمریکا تغییرات عمیقی در زندگی شخصی آمریکایی‌ها برجای گذاشته است، چون احساس می‌کنند که باید برای رفع آن، باید خالصانه و از صمیم قلب، دعا کنند.

وی همچنین افزود: «کووید-۱۹ باعث شده تا من و خانواده‌ام رفتار‌های اجتماعی خود را تغییر دهیم. دولت تصمیم گرفته فاصله‌گذاری اجتماعی را برای قطع کردن زنجیره کرونا در پیش بگیرد، اما به نظر من این سیاست می‌توانست اتفاق نیفتند.»

تصاویر بیمارستان‌های آمریکا شرم‌آور است

این آمریکایی اهل نیویورک در پاسخ به این سؤال که تیم ترامپ چگونه می‌توانست باعث جلوگیری از شیوع کرونا شود اظهار کرد: «ما رئیس‌جمهوری داریم که به نظرات کارشناسان و پزشکان توجه نمی‌کند، به درخواست فرمانداران و کادر پزشکی برای تأمین ملزومات درمانی بی‌اعتناست و به آن‌ها می‌گوید که منتظر کمک‌های دولتی نباشند. همین طرز تفکر موجب شد تا کمبود‌های گسترده‌ای در بیمارستان‌ها از پیش‌پاافتاده‌ترین تجهیزات پیشگیری ازجمله ماسک صورت تا امکانات حیاتی همچون دستگاه‌های تنفس مصنوعی شکل بگیرد. حتماً در رسانه‌ها تصاویر کادر پزشکی آمریکا را که از کیسه‌های پلاستیکی برای محافظت از خود استفاده کرده‌اند، دیده‌اید. این تصاویر مایه شرم ثروتمندترین کشور دنیاست که دیگر کشور‌ها را به خاطر شیوع کرونا ملامت می‌کند.»

ترامپ مسبب «فاجعه ملی» کرونا در آمریکاست/ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هاله‌ای از ابهام

کادر پزشکی آمریکا به علت کمبود امکانات، از کیسه‌های پلاستیکی برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده می‌کنند

اسطوره‌سازی کذب از توانمندی‌های پزشکی آمریکا/ کرونا ضعف نظام پزشکی ایالات‌متحده را آشکار کرد

یک دانشجوی پزشکی کالیفرنیا نیز که به‌شرط مخفی ماندن نامش حاضر به گفتگو با خبرگزاری آنا شد نیز تأکید کرد: «تن‌ها چیزی که موجب می‌شود آمریکا در برابر کرونا مستأصل شود و کار به‌جایی برسد که مقامات فدرال، پزشکان را برای عدم مصاحبه و بازگو کردن کمبود‌ها تهدید کنند، دست‌کم گرفتن کووید-۱۹ و خوش‌خیالی است. رئیس‌جمهور ترامپ در برابر خبرنگاران مدعی می‌شود که کشور‌ها خطر سرعت انتشار کرونا را دست‌کم گرفته‌اند، اما این حقیقت تلخ که خود او این بیماری را ناچیز شمرده و باعث شده تا آمریکا به اولین کشور در زمینه شیوع کرونا تبدیل شود را به فراموشی سپرده است.»

حمل جنازه یک آمریکایی به سردخانه که بر اثر کرونا در گذشته است

وی افزود: «برخلاف آنچه در جهان از توانمندی‌های پزشکی آمریکا اسطوره‌سازی می‌شود، واقعیت این است که ما با یک سیستم ناکارآمد بهداشتی – درمانی مواجهیم که نه‌تن‌ها بیماران، بلکه حتی جان پزشکان و کادر درمانی را به خطر انداخته است. تنها کرونا بود که می‌توانست این ضعف را آشکار کند تا در آینده آمریکا دچار بحران‌های مشابهی نشود. سناتور سندرز به‌خوبی از این ضعف‌ها آگاه است و جدای از اینکه او در انتخابات آتی رأی بیاورد یا خیر، باید از نظراتش برای جلوگیری از تکرار این فاجعه ملی در آینده بهره‌برداری شود.»

این دانشجوی پزشکی در پاسخ به این سؤال که چه حسی درباره اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور کشورش مبنی بر اینکه اگر ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان خود را از دست بدهند، «به این معنی است که ما خوب کار کرده‌ایم» نیز تأکید کرد: «هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا از کشته شدن حتی یک شهروند ابراز خرسندی نکرده، اما ترامپ این کار را کرد. برخلاف آنچه رئیس‌جمهور می‌گوید، این به معنای خوب کار کردن نیست بلکه به معنای ناچیز شمردن جان آمریکایی‌هاست. ترامپ در اوایل شروع کرونا هم گفته بود که سال گذشته، ۳۷ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست دادند. متوسط بین ۲۷ هزار تا ۷۰ هزار در سال. هیچ‌چیزی بسته نمی‌شود، اقتصاد و زندگی ادامه دارد! این در حالی است که او چندی پیش یک خبرنگار را به این دلیل که سؤالاتش درباره نقص کارکرد دولت فدرال در مواجهه با کرونا باعث ناامید کردن مردم می‌شود، سرزنش کرد، ولی خودش اکنون در حال کاشتن بذر ناامیدی در فکر و ذهن میلیون‌ها آمریکایی است.»

ترامپ مسبب «فاجعه ملی» کرونا در آمریکاست/ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هاله‌ای از ابهام

کرونا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

«مایکل جونز»، بازنشسته وزارت کشاورزی با اشاره به چشم‌انداز سیاسی نامعلوم آمریکا در پاسخ به این سؤال که کرونا چه تأثیری بر حوزه‌های مختلف آمریکا گذاشته است، می‌گوید: شیوع کرونا علاوه بر حیات انسان‌ها، آینده سیاسی کشورم را نیز به خطر انداخته است. فرمانداران به دلایل کاملاً موجه از برگزاری انتخابات درون‌حزبی و مقدماتی ریاست جمهوری امتناع می‌کنند چراکه مسئله سلامت ۱۳۰ میلیون واجد شرایط رأی دادن در میان است.

یک شعبه رأی‌گیری در آمریکا

وی افزود: «انتخابات مقدماتی و درون‌حزبی چه به شیوه سنتی (باز کردن پاکت‌های رأی) و چه به‌وسیله لمس کردن صفحات الکترونیکی، راهی برای انتقال احتمالی ویروس است و اگر این بحران تا ماه نوامبر (۱۳ آبان سال جاری) به طول بکشد، معلوم نیست که سرنوشت انتخابات چه خواهد شد.»/1360/

ارسال نظرات