۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۴۶۸۳۷
کشور‌های غربی به آمریکا:

از روش‌های غرب وحشی برای تصاحب محموله‌های پزشکی استفاده نکنید

از روش‌های غرب وحشی برای تصاحب محموله‌های پزشکی استفاده نکنید
متحدان آمریکا در اروپا و دیگر نقاط دیگر دنیا توسل واشنگتن به تاکتیک‌های «غرب وحشی» برای تصاحب محموله‌های پزشکی مورد استفاده برای مبارزه با ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاري رسا، یک رسانه انگلیسی می‌گوید توسل آمریکا به تاکتیک‌های مبتنی بر «غرب وحشی» برای تصاحب و تأمین محموله‌های پزشکی لازم جهت مبارزه با ویروس «کرونای جدید» گلایه متحدان این کشور را به‌همراه داشته است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته متحدان آمریکا از اروپا گرفته تا آمریکایی جنوبی از توسل واشنگتن به تاکتیک‌های «غرب وحشی» برای جلوگیری از دستیابی آنها به محموله‌های پزشکی ضروری برای مبارزه با ویروس کرونا گلایه‌مندند.

آنها می‌گویند واشنگتن با پرداخت هزینه‌های بیشتر باعث فسخ قراردادهای آنها با شرکت‌های تأمین این تجهیزات پزشکی می‌شود و یا  در مواردی از تحویل محموله‌های پزشکی به خریداران جلوگیری می‌کند.

در فرانسه و آلمان مقام‌های ارشد می‌گویند ایالات متحده در مواردی حتی بعد از اتمام قرارداد برای خرید ماسک‌های پزشکی میان خریداران اروپایی و اصلی‌ترین شرکت چینی تولیدکننده این محصول، با پیشنهاد قیمت بسیار بالاتر از   بهای بازار باعث فسخ قراردادها شده است. وزیر بهداشت برزیل هم تجربه‌ای مشابه گزارش داده است.

یک مقام ارشد در حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز می‌گوید: «پول اصلاً ارزشی ندارد، آنها به هر قیمتی می‌خرند چون نیاز مبرم دارند.»

یک منبع دیگر در دولت آنگلا مرکل هم گفت: «آمریکایی‌ها پول هنگفتی به دست گرفته‌اند و به تب‌وتاب افتاده‌اند.»

شرکت چندملیتی 3M، مستقر در آمریکا روز جمعه اعلام کرد کاخ سفید به این شرکت دستور داده صدور محموله‌های دستگاه‌های تنفس مصنوعی به کانادا و کشورهای آمریکای لاتین را متوقف کند.

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا گفته جلوگیری از ارسال تجهیزات پزشکی از طریق مرزها «اشتباهی» است که ممکن است نتایج معکوس داشته باشد.

در یک مورد دیگر محموله‌ای حاوی 200 هزار ماسک پزشکی که قرار بود از چین عازم آلمان شود در بانگوک توقیف شد. وزیر کشور آلمان این اقدام را «دزدی دریایی مدرن» توصیف کرد.

او گفت: «حتی در بحبوحه بحران‌های جهانی نباید از روش‌های غرب وحشی استفاده کرد.»/1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات