۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۴۷۰۷۰

توصیه آیت الله نجفی پیرامون نیمه شعبان در ایام کرونا

توصیه آیت الله نجفی پیرامون نیمه شعبان در ایام کرونا
یکی از مراجع تقلید نجف اشرف خواستار توسل به ائمه اطهار در ولادت های شعبان شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پاسخ به سوالات مومنین پیرامون زیارت بارگاه مطهر ائمه معصومین (علیه السلام) خاطرنشان کرد: بدون شک مومنین در زیارت بارگاه ائمه (علیه السلام)، طریق هدایت و تقرب الهی را مسالت می کنند، بنابراین آنان باید در هر مناسبت اعم از ولادت و شهادت معصومین (علیه السلام) به سیره، حُسن سلوک و امور دینی و شریعت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تمسک جویند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از نیت های زیارت ائمه اطهار (علیه السلام) از نزدیک و دور صورت می گیرد، منحصر در خواسته های دنیایی و اخروی است و بسیار اندک استفاده کامل از فرصت زیارت معصومین (علیه السلام) می شود. زائران وقتی از نزدیک و یا دور اعمال زیارت را انجام می دهند، باید زیارت به گونه ای باشد که تجدید بیعت و بستن عهدی جدید با آنان صورت گیرد و پس از زیارت باید محاسبه نفس انجام دهد که آیا تغییری در او رخ داده است یا خیر؟ اگر تغییر و تحویلی را مشاهده نکند، در واقع ضرر کرده است.

حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد که خداوند متعال هر کدام از معصومین (علیهم السلام) را با امور ویژه ای نسبت به سایر ائمه (علیهم السلام) تمیز داده است، مثلا امام سجاد (علیه السلام) به عبادت، دعا و تضرح الهی شهرت دارد که صحیفه سجادیه گویای این مطلب است، پس باید از این طریق ائمه اطهار (علیهم السلام) را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: نیمه شعبان ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)؛ خداوند ایشان از شر انس و جن در امان بدارد و توفیق تقرب الهی را به وسیله امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به ما عنایت کند. مومنین باید در راستای کسب رضایت ایشان نهایت تلاش خود را انجام دهند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
توی ایران نیروهای درمانی و جهادی به کمک بیماران خصوصا افراد سن بالا شتافتند و از جونشون مایه گذاشتن. زیرا فرهنگ ایرانی برای بزرگترا احترام زیادی قائله.
حالا ببینین توی بریتانیا به افراد کهنسال یا دارای بیماریهای مزمن چنین نامه‌ای داده شده: اگر کووید-۱۹ بگیرید هیچ بیمارستانی شمارا پذیرش نخواهد کرد و قطعاً ونتیلاتوری به شما تعلق نخواهد گرفت. پس بهتره خانه بمانید و این فرم را پر کنید تا اطرافیانتان آمبولانسی که مورد نیاز دیگران است را خبر نکنند!
0
0