۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۱۶۷

برگزاری همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی در مرکزی

برگزاری همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی در مرکزی
مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه روح الله استان مرکزی از برگزاری همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی در ۱۱ محور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی با اشاره به حقوق شهروندی در مبانی دینی اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که امروز با آن مواجه هستیم مسئله حقوق شهروندی است که موضوع تامین حقوق شهروندی در مسائل اجتماعی هم در اعتقادات و مبانی اسلامی تاکید شده است.

وی افزود: در همین جهت و در ادامه اجلاسیه‌های کنگره شهدای استان یک همایش ملی و علمی تحت عنوان همایش ملی فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی در نظرگرفته شده که مسؤولیت آن با دانشگاه پیام نور استان می باشد.

کریمی بیان کرد: از سال گذشته کمیته های تخصصی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و اعضای ستاد کنگره شهدای استان تشکیل شده که پیش بینی می‌شود اساتید و دانشجویان از این همایش علمی استقبال خوبی داشته باشند، بنابراین با توجه به جلسات تخصصی و گسترده که بین کمیته‌های تخصصی این همایش برگزار شده 11 محور مهم برای همایش درنظر گرفته شد که مقالات بر روی این محورها تهیه می‌شوند.

مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فرهنگ ایثار و حقوق شهروندی، شهدا و مدافعان حقوق شهروندی، دفاع از حق صیانت و کیفیت زندگی، حفاظت از محیط زیست و حقوق شهروندی، تبیین دفاع و تروریسم، حقوق شهروندی از دیدگاه ادیان و مذاهب، حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اخلاقی، قاچاق و مواد مخدر، دفاع مقدس، دفاع از حقوق شهروندی، دفاع از حق صلح،امنیت و اقتدار ملی، دفاع از حق آزادی و امنیت شهروندی و دفاع در مقابله به جنگ بیولوژیک و حقوق شهروندی از جمله محورهای این همایش است.

وی عنوان کرد: فراخوان ارسال مقالات برای این همایش به زودی ارسال می شود که در نهایت در یک مجموعه کتاب جمع آوری خواهند شد، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر علاقمندان می توانند به درگاه اینترنتی conference.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

کریمی اضافه کرد: امروز که موضوع حقوق شهروندی به شدت مورد هجمه و حمله دشمنان غربی قرار گرفته بنابراین نیاز است که یک کارجهادی در این خصوص برای تبیین این موضوع مهم انجام شود و این همایش می تواند زمینه این کارمهم را فراهم سازد.

مسؤول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ دینی در جامعه گفت: دانشگاه امروز باید مسئله حقوق شهروندی از دیدگاه اسلام و قرآن را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنند چراکه قرآن و دین مبین اسلام کاملترین مرجع برای حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: این همایش بدین جهت برنامه ریزی شده که نسل جدید امروز بداند اگر دفاع مقدسی شکل گرفت و رزمندگان در آن صحنه حاضر شدند این موضوع دفاع از حقوق شهروندی ملت ایران بوده و امروز جوانان باید از این مسئله به خوبی دفاع کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات