۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۷۲۱۹

۲۳۶ طلبه در گیلان متوفیان کرونایی را غسل و کفن می‌کنند

۲۳۶ طلبه در گیلان متوفیان کرونایی را غسل و کفن می‌کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: حدود ۲۳۶ نفر از روحانیون مستقر در روستاها و شهرهای گیلان به‌صورت جهادی غسل و کفن متوفیان کرونایی را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت نیمه شعبان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نیمه شعبان روزی است که نه تنها برای شیعیان روز پر عظمتی است بلکه برای همه مستضعفان جهان روز شیرین آرزوها و امید بلند بشریت درمانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: بشریت مستضعف که به‌واسطه گم کردن راه در مسیر زندگی انسانی خویش به اضطرار رسیده و در اوج ادعای تسلط بر طبیعت حتی مقابل یک ویروس ناشناخته به استیصال می‌رسد و تمام دستاوردهای او در عصر فناوری و پیشرفت علمی در مقابل یک ویروس مشکوک به دست ساز بودن توسط بشر، درمانده شد.

وی با بیان اینکه این روزها به‌واسطه شیوع کرونا صله رحم آسیب دیده و مشاغل آسیب دیده‌اند افزود: ترس از مرگ خوف اکثر بشریت شده امید به آمدن مصلح جهانی، روح بشر را جان می‌دهد و امید است این انتظار هر چه زودتر به سرانجام برسد و به‌واسطه حاکمیت و خلافت امام مستضعفان و منجی عالم بشریت روی کره زمین تا فسادها از بین برود و فاصله طبقاتی حذف شود.

حجت‌الاسلام  مهدوی ظهور امام زمان(عج) را زمینه‌ساز نابودی مستکبران و خنثی شدن فتنه‌ها دانست و با بیان اینکه با ظهور این امام همام مستضعفان به جایگاه واقعی خود یعنی خلافت روی زمین می‌رسند گفت: سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ناظر به وظیفه ستادی خویش با هدف فرهنگ‌سازی و هدایت فضای عمومی جامعه اقداماتی را ناظر بر احوال جامعه انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه اعیاد شعبانیه بیان کرد: راه‌اندازی پویش «خیرات نان-نذر ظهور» با هدف فرهنگ سازی خیرات برای ظهور امام زمان(عج) به‌جهت تحت فشار قرار گرفتن نیازمندان در ایام شیوع کرونا بخشی از این اقدامات است و خوب است خیران سنت حسنه خیرات نان را همواره مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق نهضت انفاق و ترویج فرهنگ نیکوکاری پویش مذکور را راه انداخت خاطرنشان کرد: در روز نیمه شعبان نانوایی‌ها در روستاها و شهرهای گیلان نذر تعجیل در ظهور امام زمان(عج) نان صلواتی پخت می‌کنند و امیدواریم این اقدام در طول سال ادامه یابد‌.

حجت‌الاسلام  مهدوی حمایت از موسسات خیریه جهت پخش سبد کالا و بسته حمایتی بین نیازمندان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این حمایت بخشی با کمک خیران مادی و بخشی نیز با کمک رسانه‌ها معنوی است و در همین راستا هزار و 185 بسته گوشت نذری تأمین شده و در مناطق محروم توزیع شد و بسته‌های معیشتی شامل مرغ، روغن و ماکارونی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در شب نیمه شعبان پویش «مرا دریاب» در سطح ملی اتفاق خواهد افتاد و اظهار داشت: از ساعت 20 تا 21 فضای استغاثه در رسانه ملی فراهم می‌شود و امید است در این ساعت از طریق بلندگوهای مساجد نیز این دعا و استغاثه ادامه یابد و ساعت 21 صوت تکبیر جهت سلامتی امام زمان(عج) فضای جامعه را پر می‌کند.

وی به اقدامات این سازمان جهت مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و عنوان داشت: حدود 236 نفر از روحانیون مستقر در روستاها و شهرهای گیلان در 3 حوزه به‌صورت جهادی در کنار کادر درمانی و بهداشتی و بسیجیان به فعالیت پرداختند که مهم‌ترین این اقدامات حضور طلبه‌ها جهت انجام تکلیف شرعی غسل و کفن اموات کرونایی است.

حجت‌الاسلام  مهدوی با بیان اینکه طلبه‌ها ابتدا اقدام به تیمم و غسل اموات کرونایی در بیمارستان می‌کردند و پس از کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و طبق دستورالعمل بهداشتی، گیلان همزمان با قم اقدام به غسل و کفن اموات کرد افزود: این موضوع حماسه پنهانی است که باید از طلاب جهادی تشکر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه پس از استفتای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حداقل غسل واجب برای اموات کرونایی، این اداره در مرحله نخست پیگیر تشکیل کارگروه دفن شرعی بیماران کرونایی شد و گفت: در بیمارستان‌های دولتی و بعضاً خصوصی غسل بدل از تیمم انجام شد و این یک نوع جهاد بود تا حکم خدا زمین نماند.

وی با بیان اینکه پس از تجهیز غسالخانه‌ها و تنظیم دستورالعمل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی غسل و کفن متوفیان کرونایی به‌صورت عادی با کمک سپاه قدس گیلان انجام شد خاطرنشان کرد: بخش دیگری از روحانیت به‌صورت جهادی کمک کار کادر اداری و درمانی در بیمارستان‌ها بودند که حتی در اوج فشار کاری برای کادر، طلبه‌ها کارهای خدماتی در بیمارستان می‌کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی به همراهی طلبه‌ها با بسیجیان و هیئات مذهبی در گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر شهری و مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: حداقل 236 طلبه جهادی در کنار مردم شبانه‌روز و فی سبیل‌الله برای ارتقای سلامت جامعه حضور فعال داشتند و در گوشه و کنار استان گیلان فعالیت‌های خالصانه کردند و در 2 ماه شیوع کرونا شیوه تبلیغ بدون بلندگو و منبر را تجربه کردند.

وی ضمن انتقاد از حرکت خودسرانه یک شخص معمم در گیلان و ساختن خوراک تبلیغاتی علیه دین و نظام برای شبکه‌های معاند عنوان کرد: بیش از 3 هزار و 900 بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در سراسر استان تهیه و توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه تعداد 4 هزار و 500 سبد کالا بین نیازمندان استان گیلان توسط روحانیون مستقر در روستاها و شهرها با جلب کمک خیران توزیع شد ابراز داشت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مسئولان در روزهای نخست شیوع کرونا موجب کمک به گروه‌های جهادی شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات