۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۲۹۸
فولادگر:

دولت باید به کمک اقشار آسیب‌دیده و کسب وکارها بشتابد

دولت باید به کمک اقشار آسیب‌دیده و کسب وکارها بشتابد
ریس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: دولت با در نظر گرفتن بسته‌های ویژه در حوزه بانکی، مالیاتی، عوارض و دیگر موارد به کمک اقشار آسیب‌دیده و کسب و کارها بشتابد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان به برگزاری 7 جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با دستورکار بررسی آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید اشاره کرد.

وی در این باره افزود: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی طی هفته های گذشته جلسات متعددی را به صورت مجازی و با همکاری فناوری اطلاعات مجلس برگزار کرده است.

فولادگر ادامه داد: در پی ابلاغ اولویت های جهش تولید از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی راهکارهای تحقق شعار سال و کاهش تبعات اقتصادی کرونا را با حضور نمایندگان بخش خصوصی، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی و اصناف بررسی کرد.

 رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس ادامه داد: برای تحقق جهش تولید در مرحله نخست باید تعریف واحدی از این مهم انجام گیرد که براساس بررسی های صورت گرفته جهش تولید را می توان رشد پرشتاب اقتصادی و استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود دانست.

فولادگر تصریح کرد: شناسایی ظرفیت های نرم افزاری مانند نیروی انسانی متخصص، قوانین و ... و ظرفیت سخت افزاری مانند امکانات و تجهیزات مرحله دوم جهش تولید است.

وی گفت: تاکنون الزامات جهش تولید در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، توسعه روستایی، گردشگری و فناوری اطلاعات، آسیب شناسی شده است.

وی ضمن گلایه از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه خواستار همکاری بیشتر این سازمان‌ها شد، گفت: راهکار برون‌رفت از رکود ناشی از کرونا، جهش تولید است.

وی گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به تشریح وضعیت اقتصادی کشور در شرایط کنونی پرداخت و سه شرایط خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه را برای آینده در نظر گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آثار اقتصادی کرونا را همراه با راهکارهای تحقق جهش تولید مورد بررسی قرار داد، اضافه کرد: دولت باید با در نظر گرفتن بسته های ویژه در حوزه بانکی، مالیاتی، عوارض و دیگر موارد به کمک اقشار آسیب دیده و کسب وکارها بشتابد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات