۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۴۷۳۸۶

دوره سوگواری افراد داغدار ۶ ماه زمان نیاز دارد

دوره سوگواری افراد داغدار ۶ ماه زمان نیاز دارد
یک روانشناس گفت: دوره سوگواری افراد داغدار ۶ ماه زمان نیاز دارد و نباید انتظار داشته باشیم فردی که عزیز خود را از دست داده است، بعد از هفتم یا چهلم به حالت عادی بازگردد ضمن اینکه در حال حاضر شرایطی وجود دارد که امکان برگزاری مراسم‌های معمول نیست.

به گزارش خبرگزاري رسا، هاله رامتین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره نحوه کاهش اثرات روحی افرادی که عزیز خود را به دلیل کرونا از دست داده‌اند، اظهار کرد: این افراد باید دوره «سوگ» را بگذرانند و اطرافیان اجازه دهند فرد داغدار، احساسات خود را با گریه کردن یا شیوه‌های دیگر تخلیه کند.

وی ادامه داد: دوره سوگواری حدود 6 ماه به طول می‌انجامد بنابراین نباید انتظار داشته باشیم فردی که عزیز خود را از دست داده است، بعد از هفتم یا چهلم به حالت عادی بازگردد ضمن اینکه در حال حاضر شرایطی وجود دارد که امکان برگزاری‌ مراسم‌های معمول، وجود ندارد.

این روانشناس تصریح کرد: این افراد می‌توانند برگزاری مراسم‌های دلخواه خود را برای فرد متوفی، بعد از پایان یافتن بیماری کرونا برگزار کنند یا با پرداخت صدقه، خیرات، نذورات یا هر کار دیگری که به آنها آرامش می‌دهد، به کسب آرامش خود کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اطرافیان شروع به نصیحت کردن فرد داغدار می‌کنند اما این کار اشتباه است و باید از آن پرهیز شود؛ باید سعی کنیم شنونده خوبی برای درد دل آنها باشیم ضمن در نظر گرفتن این نکات افراد داغدار می‌توانند علاوه بر صبحت تلفنی یا مجازی با کسانی که احساس راحتی بیشتری با آنها دارند، احساسات خود ر بروز دهند و در صورت لزوم از مشاوران تلفنی کمک بگیرند.

رامتین‌فر متذکر شد: در این روزها افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند نیز با روانشاسان در تماس هستند و راهکارهایی برای کاهش اضطراب خود دریافت کرده‌اند؛ برخی همکاران بنده از روش مدیتیشن‌ استفاده کرده‌‌اند اما یکی از توصیه‌های جدی ما به این افراد این بوده است که اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند و هر خبری که در فضاهای مجازی منتشر می‌شود را باور و دنبال نکنند./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات