۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۴۷۴۳۲
در قم؛

نشست علمی آینده پژوهی مهدویت در پسا کرونا برگزار شد

نشست علمی آینده پژوهی مهدویت در پسا کرونا برگزار شد
نشست علمی آینده پژوهی مهدویت در پسا کرونا به صورت ویدیو کنفرانس به همت سازمان بسیج اساتید کشور در سپاه امام علی بن ابی طالب قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست تخصصی اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی با موضوع آینده پژوهی مهدویت در پسا کرونا صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس به همت سازمان بسیج اساتید کشور در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد.

در این نشست تخصصی حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت الاسلام کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت(عج) حوزه علمیه قم و زارعی رییس سازمان بسیج اساتید حضور داشتند.

در آغاز این نشست حجت الاسلام کلباسی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) موضوع خود را با طرح سؤالی مبنی بر این که آیا بیماری کرونا از علائم ظهور به شمار می رود یا خیر؟ مطرح کرد.

رییس مرکز تخصصی مهدویت در مقدمه بحث خود علائم ظهور را به دو دسته علائم حتمی و قرب به ظهور همچنین علائم غیر حتمی و غیر متقارب تقسیم کرد؛ براساس روایات، فقط خروج سفیانی، خروج یمانی، خسف بیدا، قتل نفس زکیه، ندای آسمانی در ماه مبارک رمضان پیش از ظهور از علائم حتمی و نزدیک به ظهور امام زمان(عج) به شمار می روند.

براساس نظر حجت الاسلام کلباسی علائم غیر حتمی، علائمی هستند که وجودشان حتمی نیست و نزدیک به زمان ظهور نیز رخ نمی دهند بلکه در آخر الزمان اتفاق می افتد که آخرالزمان نیز از دوران پیامبراکرم(ص) آغاز شده و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت و دوران ظهور امام زمان(عج) نیز در این میان قرار گرفته اما زمانش را نمی دانیم.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با تبریک میلاد امام زمان(عچ) با بیان این که گرچه در سال جاری به دلیل شرایط خاص، امکان برگزاری جشن حضوری برای نیمه شعبان وجود ندارد، اقبال قلبی مردم نسبت به نیمه شعبان را بیشتر از سال های گذشته دانست.

فرصت های تهدید کرونا برای جامعه امروز موضوع بحث حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک بود که سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه تبدیل کردن تهدید به فرصت را برگرفته از آیات قرآن کریم دانست و تصریح کرد: از نظر مدیریت راهبردی، مدیری که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند موفق است و سردار سلیمانی را می توان نمونه بارز مدیر موفق نامید.

پس از حجت الاسلام والمسلمین لک زایی، زارعی رییس سازمان بسیج اساتید، شهادت سردار سلیمانی و بیماری کرونا را موجب روشن شدن معانی امنیت و سلامت برای مردم دانست.

در پایان نشست علمی نیز از اساسنامه اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی رونمایی شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات