۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۴۷۴۵۰

گزارشی از فعالیت های حزب‌ الله برای مقابله با شیوع کرونا در لبنان

گزارشی از فعالیت های حزب‌ الله برای مقابله با شیوع کرونا در لبنان
حزب‌الله لبنان در استان‌های این کشور برنامه جامعی را برای مقابله با شیوع کرونا به اجرا گذاشته و هزاران نفر را در این راستا آموزش و کادربندی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب‌ الله لبنان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور، تمامی ظرفیت لجستیکی و انسانی خود را در اختیار مقابله با این بیماری به کار گرفته است.

در استان البقاع در شرق لبنان، جنبش حزب‌الله تلاش‌های گسترده‌ای را در این باره آغاز کرده و در یک برنامه جامع تعداد ۳۵۳۰ نفر را در بخش‌های علمی، پزشکی، پرستاری و مراقبت و میدانی سازماندهی کرده است. همچنین اتاق عملیاتی با نام ۲۴/۲۴ و مراکزی درمانی و قرنطینه و همچنین ۲۰ آمبولانس برای انتقال مبتلایان در نظر گرفته شده است.

«حسین النمر» مسؤول حزب الله در استان البقاع به العهد گفت که ۲۶۶ کمیته بهداشت در تمامی مناطق استان دایر شده است و ۱۳ مرکز درمانی در مناطق مختلف استان افتتاح شده  و ۷۰۰۰ نفر آقا و خانوم برای مراقبت و رسیدگی به مبتلایان آموزش دیده‌اند و در سطح شبکه‌های اجتماعی نیز ۱۵۰۰۰ نفر برای اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی به کار گرفته شده‌اند.

در استان «بعلبک- الهرمل» نیز حزب‌الله لبنان اقدامات لجستیک و سازماندهی شده خود را برای مواجهه با ویروس کرونا آماده و اعلام کرده است که از طریق تشکیل اتاق عملیات ویژه آمادگی کامل برای پیگیری و درمان مبتلایان را دارد.

حزب‌الله لبنان اخیرا نیز ۱۵۰۰ پزشک، ۳۰۰۰ پرستار و امدادرسان، ۵۰۰۰ کادر خدمات بهداشتی، ۱۵۰۰۰ کادر خدمات میدانی، ۱۰۰ آمبولانس و یک مرکز متخص کرونا برای مبارزه با این ویروس اختصاص داده است.

همچنین در یک ماه اخیر حزب‌الله لبنان بیش از سه میلیارد و نیم لیره لبنان در امر مبارزه با کرونا هزینه کرده است. همچنین برای ۱۵۰۰۰ نفر کارگاههای تخصصی و فرهنگی برپا شده است.

بخش مهندسی حزب الله نیز شروع به تولید دستگاههای تنفس مصنوعی کرده‌ و مراکزی برای تشخیص بیماری در نظر گرفته شده و برخی بیمارستان‌ها نیز برای قرنطینه کردن بیماران اجاره شده است./983/ب

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
حزب الله در امر درمان و مهار کرونا هم مقاومتی و جهادی اقدام کرده.
خدا قوت
0
0