۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۴۷۴۵۶
گفت‌وگوی رئیس قوه قضائیه با رئیس کل دادگستری اردبیل؛

تاکید آیت الله رئیسی بر تعیین تکلیف ‌پرونده‌های معوق و کاهش جمعیت کیفری

تاکید آیت الله رئیسی بر تعیین تکلیف ‌پرونده‌های معوق و کاهش جمعیت کیفری
رئیس قوه قضائیه در گفت وگوی ویدئو‌کنفرانسی با رئیس کل دادگستری اردبیل ‌بر تعیین تکلیف ‌پرونده‌های معوق و کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر عتباتی ظهر امروز در جریان ارتباط مستقیم ویدیو کنفرانس با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: هم اکنون حدود 90 درصد اوراق قضایی در استان اردبیل به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

وی ضمن قدردانی از قضات و کارکنان دادگستری استان اردبیل افزود: با ارائه با توجه به گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان اردبیل ابلاغ اوراق قضایی الکترونیکی در سال 98، 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با ارائه پیشنهاد در خصوص لزوم مدیریت پرونده‌ها پس از فروکش کردن بیماری ویروس کرونا تصریح کرد: ضروری است تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده برای پیشگیری از ورود پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های مالی از جمله چک، سفته، قرارداد‌های مالی و غیره صورت گیرد، چرا که در غیر این صورت شاهد افزایش بی رویه پرونده‌های مالی در دادگستری‌ها پس از فروکش شدن این بیماری خواهیم بود.

عتباتی همچنین بر لزوم تجهیز و راه اندازی ارتباط وئدیو کنفرانس اداره کل زندان‌ها با حوزه‌های قضایی برای نظارت بیشتر بر امورات زندانیان از جمله اعزام و بدرقه زندانیان به منظور کاهش رفت و آمد‌ها تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن قدردانی از اقدامات و عملکرد موفق دستگاه قضایی استان اردبیل در همه بخش‌ها و واحدها، دادگستری استان اردبیل را از دادگستری‌های برتر و موفق در اجرای بخشنامه و تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌های معوق و کاهش جمعیت کیفری نام برد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات