۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۴۵۷
برپایی کاروان نسیم انتظار در اردبیل؛

نیمه شعبانی متفاوت در فضای مجازی رقم می‌خورد ‌

نیمه شعبانی متفاوت در فضای مجازی رقم می‌خورد ‌
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از برپایی کاروان نسیم انتظار در اردبیل خبر داد و گفت: نیمه شعبانی متفاوت در فضای مجازی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ستوده ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت مهدی موعود(عج) از برگزاری طرح نسیم انتظار در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا شرایط برگزاری برنامه‌های ما نسبت به سالیان گذشته کاملا متفاوت شده است و نیمه شعبانی متفاوت در فضای مجازی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه برنامه و طرح نسیم انتظار ویژه ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم با چهار هدف در سطح کشور و بقاع متبرکه آماده شده است، افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی یکی از مهم‌ترین دلایل این برنامه است، همچنین زنده نگه داشتن یاد و نام امام زمان در دل مردم خصوصا در این ایام ناراحتی و سختی دیگر هدف طرح بود، سومین هدف طرح نسیم انتظار ایجاد نشاط معنوی و نهایتا هدف آخر نیز کمک به قشر ضعیف جامعه خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: با عنایت به ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به دلیل بروز بیماری کرونا و ضرورت برنامه ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی، پیش بینی شده که برنامه ها به صورت مجازی و بدون حضور مستمع انجام شود و این برنامه ها در روز نیمه شعبان به صورت میدانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: به منظور حمایت شایسته از اقشار ضعیف جامعه در روزهای نگرانی و با توجه به اهمیت و جایگاه والای انفاق و صدقه و همچنین صدقه و نذر برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، ترتیبی اتخاذ شده تا ضمن تشویق و ترغیب خیرین، زمینه های مشارکت آنان در طرح «تبرکات مهدوی» فراهم شود.

وی افزود: این طرح فعالیت‌هایی شامل مشارکت عمومی در قربانی و توزیع گوشت آن بین فقرا و نیازمندان، تهیه بسته اقلام مورد نیاز خانوار، پخش دعا و سرود از امامزاده‌ها و مساجد شاخص استان به نیابت از امام زمان(عج) محقق خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در این مراسم که پنجشنبه 21 فروردین‌ماه برگزار می‌شود، حرکت کاروان شادی نسیم انتظار از ساعت 15/30 عصر در تمامی شهرکها و داخل شهر اردبیل شروع و تا ساعت 20 شب ادامه خواهد داشت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات