۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۴۷۵۰۱
رییس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم:

اضطرار عمومی جهانی مقدمه آشنایی با اندیشه متعالی مهدویت است

اضطرار عمومی جهانی مقدمه آشنایی با اندیشه متعالی مهدویت است
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه اضطرار جهانی مردم را به یک قدرت ما فوق بشری سوق داده است، گفت: امروز زمینه برای آشنایی جهانیان با اندیشه متعالی مهدویت بیشتر شده است.

حجت الاسلام محمدصابر جعفری رییس انجمن علمی مهدویت حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شیوع سراسری بیماری کرونا در دنیا و اضطرار سراسری به وجود آمده خاطرنشان کرد: علی رغم ناراحتی و غصه های زیادی که از این بیماری به وجود آمده ما می توانیم از این فضا استفاده کنیم و سیر مسیر را طور دیگری رقم بزنیم.

وی افزود: الان اتفاقی که در جهان و داخل کشور افتاده کم نظیر و بلکه بی نظیر است چون در طول تاریخ اضطرای که الان به وجود آمده نداشتیم یا اطلاع رسانی نشده بود، امروز کشورهای مختلف تا حد رؤسای کشور و جمهور و مسؤولان رده بالا درگیر کرونا شده اند و یک نگرانی تمام جهان را در برگرفته است و این ویژگی خاصی است.

حجت الاسلام جعفری ابراز داشت: بر اساس آیه قرآن که می فرماید «ان الانسان لیطغی» انسان اگر کمی احساس استغنا و رفع مشکل کند، دچار غرور و مستی می‌شود همچنانکه الان اگر اعلام کنند واکسن و درمانی برای کرونا کشف شده بسیاری از افرادی که احساس اضطرار می‌کنند دوباره دچار غفلت می شوند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عظمت ماه شعبان و لزوم استفاده از فرصت این ماه برای ارتباط با خدا خاطرنشان ساخت: ما در زمانی از نظر تاریخ هستیم که درگیری بیماری کرونا و مشکلات دیگر با بهترین ایام سال رقم خورده و در حوزه عبادی ویژه است که همچنین چیزی را قبلا نداشته باشیم و بی راه نیست که اگر بگوییم چنین موردی کاملا بی نظیر است در ایام ماه شعبان و ماه رمضان هستیم و از نظر فضیلت و تأثیر گذاری در مقدرات بسیار مهم است به ویژه شب نیمه شعبان و شب های قدر بسیار اهمیت دارد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت در ادامه به دیگر موضوعات خوب این ایام اشاره کرد و گفت: یک اتفاق خاص بی نظیر دیگری رخ داده است که شاید غیر قابل تکرار باشد و آن هم این است که به دلیل لزوم پرهیز از تجمعات، مراکز معصیت و گناه در کل جهان یا تعطیل شده اند یا کم رونق شده اند که این مسأله هم اثر وضعی مثبتی در اجابت دعا و در هستی و عالم دارد.

وی تأکید کرد: بنابراین این دو سه عامل می‌تواند ما را به یک جمع بندی برساند که نباید از این فرصت غفلت کنیم، جریاناتی خود جوش و برخی تحت تأثیر مراکزی به انگیزه های مختلف در این ایام فعال شده اند، دقیقا مثل زمانی که برای سردار سلیمانی از جریانات مختلف آمدند؛ امروز یک اضطرار عمومی است و به کسی اختصاص ندارد.

حجت الاسلام جعفری تأکید کرد: حتی کشورهای دیگر نیز به این مطلب رسیده اند که یک قدرتی ورای اسباب مادی باید کار را راه بیاندازد و کسی نمی‌تواند بگوید من شروع کننده طرح اضطرار بوده ام و دوم این که ابزار هم عمومی است وبه ویژه آن که در شب و روز نیمه شعبان هرکسی می‌تواند دعا بخواند و هرکسی هر دعا و مناجاتی را بخواند برای فرج و گشایش اثر خواهد داشت./1330/ج

ارسال نظرات