۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۶۴۷۵۰۷
رییس سازمان بسیج اساتید مطرح کرد؛

کمک کرونا به افزایش معرفت جامعه

کمک کرونا به افزایش معرفت جامعه
زارعی در نشستی علمی کرونا را موجب آشکار شدن باطن دهکده جهانی و افزایش معرفت در جامعه همچنین بازگشت به فطرت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مجتبی زارعی در نشست تخصصی آینده پژوهی مهدویت در پسا کرونا که به همت سازمان بسیج اساتید و اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی که به صورت ویدیو کنفرانس در سپاه امام علی بن ابی طالب قم برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) شهادت سردار سلیمانی و بحران کرونا را موجب روشن شدن مفهوم امنیت و سلامت در جامعه دانست و گفت: پیش از این حوادث مفهوم سلامت و امنیت برای جامعه مجهول بود.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به شعار دهکده جهانی اظهار کرد: در دهکده جهانی به برکت تکنولوژی مرزی وجود ندارد به عبارت دیگر تمام هستی شناسی این دهکده جهانی بر مبنای وسایل ارتباطی است و سایت ها همچنین موتورهای جست و جو و جهان های دیجیتال انسان را راهبری می کند.

زارعی با تصریح بر این که در ایام پسا کرونا دهکده جهانی تمام محتوای درونی خود را بیرون ریخت، اظهار کرد: در فضای کرونایی عقل ابزاری، عقلی که جهان شناسی خود را از فناوری ها گرفته بود، محدودیت خود را نشان داد.

وی با بیان این که زمان به رخ کشاندن مکتب معرفتی است، تبیین کرد: کرونا به افزایش معرفت کمک ویژه ای کرد زیرا گرچه در فرودگاه های کشورهای توسعه یافته ماسک دزدی شایع می شود اما از سوی دیگر گروه های جهادی و پرستاران شهادت طلب ویژگی های عقل جهان دینی را نشان داد و به همه آموخت بایستی به راه فطرت بازگشت.

در پایان سخنان رییس سازمان بسیج اساتید کشور، از اساسنامه اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی رونمایی شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات