۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۴۷۵۵۰
مجمع جهانی امت اسلامی خواستار شد؛

تحریم دارویی کشورهای اسلامی نظیر فلسطین و ایران باید برداشته شود

تحریم دارویی کشورهای اسلامی نظیر فلسطین و ایران باید برداشته شود
مجمع جهانی امت اسلامی اظهار داشت: تحریم و محاصره دارویی کشورهای اسلامی نظیر فلسطین و ایران که موجب افزایش جانباختگان شده است، باید برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع جهانی امت اسلامی در پیامی بر ضروت توجه به کشورهای اسلامی در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان تاکید کرد.

در این پیام آمده است: متاسفانه مردم جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و در این میان برخی از کشورهای اسلامی نظیر مردم مظلوم فلسطین و مردم جمهوری اسلامی ایران با مشکلات مختلفی برای مقابله و رفع این بلا مواجه هستند.

مجمع جهانی امت اسلامی خاطر نشان کرد: تحریم برخی از کشورهای اسلامی، محاصره اقتصادی و دارویی و کم بود امکانات پزشکی از مهمترین عوامل افزایش آمار جانباختگان در کشورهای اسلامی به علت ویروس کرونا است بر این اساس در مرحله اول باید این موانع برداشته شود تا امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی بیشتر به کشورهای اسلامی برسد و در مرحله دوم کشورهای منطقه و اسلامی نباید نسبت به ظلم و ستمی که به برادران و خواهران دینی آنان می شود، سکوت کنند.

مجمع جهانی امت اسلامی در پایان از همه آزادی خواهان و حامی حقوق بشر و انسانیت می خواهد که برای حمایت از هم نوعان خود در کشورهای اسلامی قیام کنند و اجازه ندهند که انسانی به علت تحریم دارویی و کم بود امکانات پزشکی و بهداشتی جان خود را از دست بدهد.

ارسال نظرات