۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۴۷۵۵۷
حجت الاسلام طبرسی:

بسترسازی برای تحقق حکومت جهانی امام زمان رسالت منتظران حقیقی است

بسترسازی برای تحقق حکومت جهانی امام زمان رسالت منتظران حقیقی است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انتظار را تحقق ارزش‌ها دانست و گفت: منتظر واقعی باید برای حفظ ایمان خود تلاش کرده و با نهی از منکر انحرافات را از بین ببرند.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج)، انتظار را تحقق ارزش‌ها دانست و گفت: منتظر واقعی باید برای حفظ ایمان خود تلاش کرده و با نهی از منکر انحرافات را از بین ببرند.
 
وی با تأکید براین که منتظران واقعی باید بستر‌های لازم را برای حکومت جهانی امام زمان (عج) فراهم کنند، افزود: منتظر حقیقی ولایت پذیر است و در زمان غیبت از نواب ایشان تبعیت می‌کند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) به عنوان روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده است، بیان داشت: این روز را بدان علت روز مستضعفین نامیدند که امام زمان (عج) امید همه پابرهنگان جهان است و روز ظهور ایشان روزی است که مستضعفین برمستکبران غلبه می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در این روز‌های نورانی که همه دل‌ها و انسان‌ها فطرتاً منتظر هستند انتظار یک حالت روحی، روانی و درونی نیست بلکه یک جوشش درونی است که از درون حرکت و به بیرون سرایت می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان که انتظار راستین در حقیقت یک حرکت متعالی است، تصریح کرد: منتظر واقعی کسی است که حال و هوای معنوی ذکر و یاد خدا بودن از اعماق وجود او موج بزند و او را از تاریکی در اوهام به طرف عقل و اندیشه هدایت کند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: منتظر واقعی با سلاح علم، اندیشه و منطق صحیح عقل درصدد مشهود امام است و باید مرد میدان مبارزه و جهاد باشد.
 
وی از امام زمان (عج) به عنوان عصاره تمام انبیاء و ائمه معصومین (ع) یاد کرد و با بیان این که در ارتباط با مسأله مهدویت حدود شش هزار روایت آمده که حدود ۵۶۰ روایت از حضرت نبی مکرم اسلام (ص) است، افزود: امام زمان (عج) در روایتی فرموده اند: کار‌هایی را انجام بدهید که ما را خوشحال می‌کند و از کار‌هایی که ما دوست نداریم دوری کنید.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که نخستین چیزی که انسان باید انجام بدهد انجام واجبات الهی است، ادامه داد: باید واجبات بدنی، مالی، واجبات سیاسی و اجتماعی را که برعهده داریم انجام بدهیم ونباید گمان کنیم که این واجبات مالی را برای نیاز حضرت (عج) می‌دهیم بلکه حضرت می‌فرمایند که این برای پاک شدن خود شما است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید معارف مهدوی در سطوح مختلف جامعه ترویج و تبیین شود، خاطرنشان کرد: رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه اسلامی در گرو بهره گیری از این معارف اصیل و ناب است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات