۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۴۷۱۹۵
حجت الاسلام شکریان مطرح کرد؛

برگزاری جشن های نیمه شعبان در محیط های خانوادگی

برگزاری جشن های نیمه شعبان در محیط های خانوادگی
مدیر کل تبلیغات اسلامی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه از برگزاری جشن میلاد آخرین منجی عالم بشریت، گفت: منتظران حضرت با جشن تولد خانوادگی به استقبال امام عصر(عج) خواهند رفت.
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تولد یگانه منجی عالم بشریت حضرت، ولی عصر (عج)، گفت: منتظران مصلح جهانی و میلیون‌ها ایرانی مسلمان با جشن تولد خانوادگی به استقبال امام عصر (عج) خواهند رفت و در این شرایط جامعه تولد امام زمان (عج) را در منزل جشن می‌گیرند.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نهادینه شدن سبک زندگی مهدوی در خانواده به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین نهاد اجتماعی افزود: مهم‌ترین نهاد اجتماعی که می‌تواند در تعمیق باور‌های دینی و اعتقادی موثر واقع شود خانواده است و این مهم می‌تواند در تربیت فرزندان و رشد و تعمیق باور‌های دینی آنان بسیار اثرگذار باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم‌ترین مباحث مهم در اسلام را اعتقاد به مفهوم انتظار و اندیشه مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر توجه به این اصل مهم اعتقادی باید به یک اولویت مهم در جامعه اسلامی تبدیل شود.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با درخواست از ملت بزرگ و مسلمان ایران در راستای اهمیت به جشن میلاد خانوادگی ویژه امام عصر (عج) و توجه به سبک زندگی و آشنایی فرزندان به فرهنگ مهدویت و اندیشه‌های مهدوی، بیان داشت: تکریم مناسبت‌ها و شئونات دینی و مذهبی در خانواده‌ها باعث تاثیر مثبت در اندیشه‌های فرزندان و اعضاء خانواده خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز کشور و توصیه‌های موکد ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر در خانه ماندن این گونه جشن‌ها می‌تواند برای فرزندان و دیگر اعضاء خانواده بسیار خاطره انگیز و توام با معنویت باشد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به وجود این مشکلات شیوع ویروس کرونا در نظام اسلامی و برخی کشور‌های مسلمان و حتی جهان، خاطرنشان کرد: امروز تنها راه نجات بشریت امید همه شیعیان و مسلمان جهان ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که ماه شعبان فرصت مناسبی برای دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال است، گفت: این روز‌ها و شب‌ها ضرورت دارد که برای تعجیل در فرج و ریشه کن شدن این مشکلات از جوامع بشری و مسلمانان به منجی عالم بشریت حضرت حجت (عج) متوسل شویم و دست به دعا برداریم.
 
مدیرکل تبیلغات اسلامی مازندران همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان این راه پر بهجت و شهدای جبهه سلامت، اظهار داشت: عشق به شهادت ویژگی بارز مجاهدان و مبارزان این راه روشن در جمهوری اسلامی است و امروز به برکت این مجاهدت هاست که ایران اسلامی توانسته است از همه بحران‌ها عبور کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات