۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۶۴۷۵۷۰
عضو هیأت مدیره انجمن علمی مهدویت حوزه:

برخی با شبهات کرونایی در صدد تضعیف باورهای مهدویت هستند

برخی با شبهات کرونایی در صدد تضعیف باورهای مهدویت هستند
حجت الاسلام حججی با بیان اینکه آخرالزمان دوران فتنه ها و مصیبت ها است، گفت: حفظ اعتقادات بسیار مهم است چون امروز برخی با شبهات کرونایی در صدد تضعیف باورهای مهدویت هستند.

حجت الاسلام محمدعلی حججی عضو هیأت مدیره انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت امام زمان(عج) به تبیین برخی از حوادث و بلایای آخر الزمان پرداخت و یادآور شد: در دوران پیش از ظهور امام عصر(عج) هرچند شاید نزدیک به زمان ظهور هم نباشد، مصیب هایی رخ می دهد که برای غربال و امتحان انسان ها است.

وی تقویت اعتقادات و باورها را در دوران آخرالزمان ضروری توصیف کرد و افزود: امروز در ارتباط با کرونا شبهات زیادی مطرح می‌شود از جمله این که چرا اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) به فریاد شیعیان خود نمی رسند؟ بله رعایت کردن بهداشت ضروری است و ما باید استغاثه خود را تقویت کنیم و از خدا بخواهیم که ما را در این راه کمک کند نه این که دچار ضعف باور بشویم و بگوییم وقتی کمک نمی شویم معلوم می شود این حرف ها اعتبار ندارد.

حجت الاسلام حججی با اشاره به این دنیا نظام اسباب و مسببات است، یادآور شد: ما خدایی داریم و برای نظامی که خلق کرده سلسله مراتبی تعیین کرده که ولایت و واگذاری ولایت به امام معصومی است که در امروزه در پس پرده غیبت است و باید از طریق ایشان به خدا برسیم که از جانب خدا منصوب شده است؛ ما باید او را واسطه قرار بدهیم تا خداوند فیوضات خود را به سمت جامعه بشری بیش از گذشته گسیل بدارد.

این کارشناس مهدویت تصریح کرد: امام زمان(عج) واسطه فیض است و اگر امروز از خدا طلب می کنیم که ما را از شر این ویروس نجات بدهد باید از طریق واسطه بین خدا باشد و مراقبت کنیم که این شبهات و مسائلی که مطرح می‌کنند تا باورهای ما را مورد خدشه قرار بدهند همان فتنه هایی است که در روایات به آن اشاره شده است.

وی با بیان این که انسان نباید در مصیبت ها لب به اعتراض گشوده و خدا و ائمه را متهم کند، بیان داشت: روایات می‌گوید: اعتقادات و باورهای خود را تقویت کنید از جمله می توانیم در روز نیمه شعبان یک بازنگری کنیم به چیزهایی که باور داشتیم و پای سخن کارشناسان دین از طریق رسانه های مختلف قرار بگیریم و باورهای خودمان را تقویت کنیم .

حجت الاسلام حججی تصریح کرد: بیاییم در این ایام مبارک شعبان استغاثه کنیم تا خداوند به برکت وجود حضرت حجت دست ما را بگیرد تا عیدی اصلی ما سلامت جامعه دینی باشد و به همین زودی زود از خداوند دریافت کنیم./1330/ج

ارسال نظرات