۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۴۷۶۲۱
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

همه فهمیدند که از دستشان کاری بر نمی‌آید

همه فهمیدند که از دستشان کاری بر نمی‌آید
حجت الاسلام علم الهدی گفت: مردم در خانه پناه گرفته‌اند و قدرت مقابله با این بلا را ندارند. دنیا متوجه شد که باید از خدا بخواهد در امر فرج تعجیل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا علم الهدی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا به موضوع مضطر پرداخت و گفت: امروزه که بشر در این امتحان بزرگ الهی مضطر واقعی است، باید به سوی خدا توجه کند، چه زمانی خداوند پاسخ مضطر را می‌دهد؟ آن زمان که دعا کند. خداوند فرمود: إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَ لْيُؤْمِنُوا بِي.

وی افزود: ما باید به این آیه عمل کنیم؛ أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یکشِفُ السُّوءَ؛ آیا غیر از خدا کسی هست که مضطرین عالم را از این بلا نجات دهد و این بلا را از ما بردارد؟ آیا غیر از خدا کسی هست که به فریاد بشر برسد؟ آیا غیر از لطف و رحمت خدا چیز دیگری وجود دارد؟ پس ما باید به درگاه خداوند پناهنده شویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به آیه وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِين اظهار داشت: نیمه شعبان، نماد این آیه است. آیه‌ای که می‌فرماید ما اراده کردیم تا مستکبرین را خار و مستضعفین را یاری کنیم. منت می‌گذاریم بر مستضعفین تا آنان نمایندگان خدا باشند و بشریت را به سوی پناه بردن به خدا، توجه به دین، توبه، استغفار و طلب ظهور منجی سوق دهند.

وی ادامه داد: ما نباید از دعای فرج غافل شویم. باید همیشه دعای "الهی عظم البلاء" را دائما بخوانیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با توضیح تفسیر دعای فرج عنوان کرد: خدایا ما به غیر از تو هیچ امیدی نداریم. انکشف الغطاء یعنی این پرده‌ها کنار رفته و ضاقت الارض؛ عده‌ای در خانه‌ها پناه گرفته‌اند و قدرت مقابله با این بلای بزرگ را ندارند. در این میان، دنیا متوجه شد که ما باید از خدا بخواهیم در امر فرج امام زمان تعجیل بفرماید.

وی تصریح کرد: شب نیمه شعبان، شب احیا است. از خدا بخواهیم در این شب فرخنده که بزرگ‌ترین لطف خویش را شامل حال ما کرده و پای منجی عالم بشریت را به جهان گشوده است، عیدی ما را ظهور آن حضرت و برطرف شدن این بلا قرار دهد.

حجت الاسلام علم الهدی در پایان گفت: امیدواریم که خداوند دعاهای مومنین را در حق یکدیگر مستجاب نماید؛ دعای حضرتش را شامل حال ما گرداند و در امر ظهور تعجیل کند و مستضعفین را در پرتو امامت او از چنگال مستکبرین و زورگویان عالم نجات دهد. /882/ 302/

می‌توانید فیلم این گفتگو را ببینید:

 

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات