۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۴۷۷۷۰
کرونا از تهدید تا فرصت؛

باوجود تحریم عملکرد بهتری درمقابله با کرونا نسبت به تحریم کنندگان داشته‌ایم

باوجود تحریم عملکرد بهتری درمقابله با کرونا نسبت به تحریم کنندگان داشته‌ایم
حجت الاسلام رهبر با اشاره به درماندگی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی درمقابله باکرونا گفت: کرونا سطح بالای تفکر و غنای تمدن ملت ایران و توان کشور را به جهان ثابت کرد.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه کشور ما از جهات مختلف با دیگر کشورها تفاوت دارد، گفت: کشورهای مدعی پیشرفت و تمدن و امکانات در شرق و غرب بعد از این وقایع نشان دادند که ما از تمام این کشورها جلوتر هستیم.

علیرغم تحریم‌ها عملکرد بهتری در مقابله با کرونا نسبت به تحریم کنندگان داشته‌ایم

وی با اشاره به تحریم‌های گسترده ظالمانه علیه ایران، افزود: پیشرفت‌های ما در حالی به دست آمده است که دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که ما را عقب نگه دارند، اما شاهد هستیم امروز کشورهای غربی هستند که از نظر تخت‌های بیمارستانی، رعایت شئونات مردم و خدمت رسانی دچار مشکل هستند.

امام جمعه موقت اصفهان ویروس کرونا را یک آزمون بزرگ برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: نهضت خدمت رسانی و مبارزه با این ویروس منحوس در کشور ما شکل گرفته است و شاهد حضور پرشور و پررنگ مردم در خدمت رسانی به یکدیگر و مقابله با این ویروس هستیم.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهایی نظیر فرانسه، اسپانیا، آلمان و آمریکا خاطرنشان کرد: متأسفانه این کشورها با کمبود امکانات و ضعف در خدمت رسانی مواجه هستند و اکنون دچار بحران جدی در درمان مبتلایان به کرونا هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی که مدعی ابرقدرتی دنیا است اکنون با کمبود تخت و امکاناتی نظیر ماسک و گان و لباس‌های مخصوص برای کادر درمانی مواجه است، این درحالی است که کشور ما علیرغم همه فشارها و تحریم‌های همین آمریکا، با چنین مشکلاتی مواجه نشده‌ایم.

کرونا غنای تمدن و قدرت کشور ما و پوچ بودن مدعیان قدرت را ثابت کرد

امام جمعه موقت اصفهان به مشکلات جدی کشورهای اروپایی و آمریکا در تأمین ارزاق جامعه و غارت فروشگاه‌ها توسط مردم اشاره کرد و افزود: مردم ما ملتی متمدن، با منطق، مؤمن و فهیم هستند و شاهد هستیم نه تنها دست به غارت نمی‌زنند بلکه مشغول خدمت رسانی و یاری یکدیگر هستند، اگرچه متأسف و متأثر از ضایعات و تلفات این بیماری در کشورمان و در دنیا هستیم اما سربلندی مردم ایران در این آزمون بزرگ مایه خوشحالی و امیدواری است.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه مشخص شد کشورهای اروپایی و آمریکا تنها بلوف قدرت می‌زنند در حالی که تو خالی و پوچ و ضعیف هستند، اظهار کرد: کشورهای غربی امروز درمانده شده‌اند و در کنار کمبود امکانات با هرج و مرج و ناامنی هم مواجه شده‌اند و این نشان دهنده ضعف‌های اساسی در مبانی زندگی و فکری آنها است.

وی همکاری و همراهی مردم با دستگاه‌های مختلف در مبارزه با ویروس کرونا را نشان دهنده سطح فکری بالا و تمدن غنی ایران و مردم ایران عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم با همت و همکاری مردم و تلاش ویژه مسؤولان و سازمان‌ها و نهاد بتوانیم همانطور که در دفاع مقدس که همه دنیا علیه ما بسیج شده بودند را شکست دادیم این بیماری منحوس را هم شکست دهیم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات