۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۴۷۷۷۳
آیت الله صدیقی:

وقوع بلا برای مؤمنان امتحان و کلاس آزمون است

وقوع بلا برای مؤمنان امتحان و کلاس آزمون است
امام جمعه موقت تهران با بیان این که بلا برای کافر ادب و کیفر و برای مؤمنان کلاس آزمون و امتحان است، بر لزوم استفاده از فرصت خانه نشینی برای تقویت معنویت تأکید کرد.

به گزاش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در سخنان آدینه ای خود با بیان این که باید از خدا بخواهیم که بلا را برطرف کند، گفت: با برطرف شدن این بلا بار دیگر نماز جمعه عظمت و شکوهی برای امت اسلام به عالم ارائه خواهد کرد.

وی افزود: گرچه نماز جمعه نیست اما اعمال به نیات است و خدا به نیات انسان توجه دارد، روایات متعددی داریم که اگر انسان نیتی دارد اما موانع پیش آمده و نمی تواند به آن امر مهم دست پیدا کند خدا آن را به حساب انسان می ریزد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضیلت ماه شعبان و لزوم استفاده از فرصت های آن اظهار داشت: شاه بیت این ماه میلاد مسعود و مبارک حضرت بقیة الله(عج) است، نیمه شعبان دالان ورود به لیالی قدر ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: کسی که در کلاس شب و روز نیمه شعبان غایب باشد در فیوضات لیالی قدر و ماه مبارک رمضان کم می آورد، وجود امام زمان(عج) یک ذهنیت و تئوری نیست بلکه یک حقیقت و عینیت است، امام زمان(عج) به عنوان نماینده خدا در زمین استقرار دارند.

آیت الله صدیقی با بیان این تمام عالم تحت اشراف امام زمان(عج) است، ابراز داشت: حضرت جلوه خداوند متعال است و در همه حالات باید به دامان حضرت پناه ببریم، حضرت مجرای ربوبیت پروردگار عالم هستند و روزهای دوشنبه و پنجشنبه پرونده های ما به ایشان ارائه می شود و بر رفتار ما اشراف دارند.

وی عنوان کرد: امام زمان(عج) مجرای فیض الهی به همه موجودات است، حضرت از نظر ظاهری غیبت تامه نسبت به امت و جهانیان دارند اما کسانی که سنخیت داشته باشند می توانند به امام خود دسترسی پیدا کنند؛ دلبستگی به دنیا و زورگویی به ضعفا مانع رسیدن به حضرت است،

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تمام مدیران و کارفرمایان بدانند که تحقیر و زورگویی به زیر دستان مورد تأیید امام زمان(عج) نیست، حضرت می فرماید اگر دل های شیعیان با هم بود و وفای اجتماعی به عهد خود داشتند ملاقات با ما به تأخیر نمی افتاد و سعادت ملاقات ما تعجیل می شد.

وی اضافه کرد: امام زمان(عج) در توقیع خود فرمودند ما شما را از یاد نمی بریم و نسبت به امور شما بی تفاوت نیستیم و اگر عنایات ما نبود بلاها و شدت و فشار زندگی و دشمنان شما را نابود می کردند.

آیت الله صدیقی به بیان توصیه هایی معنوی برای انس با امام زمان(عج) پرداخت و گفت: باید با آیه «يا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا» و نماز استغاثه به امام زمان(عج) انس داشته باشیم.

وی افزود: در روایت آمده که بلا برای کافر ادب و کیفر، برای مؤمنان کلاس آزمون و امتحان، برای اولیا کرامت و برای انبیا درجه است، قرآن درباره رفتار انسان هشدار می دهد و بی توجهی به عبادت ها، کم گذاشتن برای نماز، حرام خوری، حقوق های نابجا، گرانفروشی ها، بی انصافی ها، رشوه خواری ها و مال مردم خوردن ها می تواند سبب تأدیب انسان شود تا تلنگری برای بازگشت از مسیر نادرست باشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ممکن است منشأ این بلاها بدرفتاری های خودمان، غفلت از خدا،  بی توجهی به ضعفا ظلم به زیر دستان مال مردم خوری تعدی به حقوق اجتماعی و شهروندی باشد، در این صورت چاره توبه است و همه باید از خدا عذرخواهی و گذشته را جبران کنند.

وی ادامه داد: مسأله صبر سنگری است که در سختی ها به فرمایش خدا باید به آن پناه ببریم، امروز خانه نشینی امتحان است و اگر اعضای خانواده در این روزها یاد خدا باشند و با ادعیه و معنویات مأنوس باشند می توانند توفیقاتی داشته باشند؛ باید با نافله و زیارت های  عاشورا و جامعه انس داشته باشیم.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: امروز کادر درمان و بهداشت در خط مقدم مقابله با بیماری در حال فداکاری هستند و بسیجیان، طلاب و مردم نیز به بیماران و مردم خدمت رسانی و ایثارگری می کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات