۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۴۷۸۰۵
با فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا؛

ائمه جماعات خراسان شمالی فرهنگ ایثار و جهاد را به منصه ظهور رساندند

ائمه جماعات خراسان شمالی فرهنگ ایثار و جهاد را به منصه ظهور رساندند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ائمه جماعات استان به‌صورت خودجوش و در قالب گروه‌های جهادی برای مقابله با این ویروس منحوس به پا خاستند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ائمه محترم جماعات فعالان مذهبی خراسان شمالی به‌صورت خودجوش و در قالب گروه‌های جهادی برای مقابله با این ویروس منحوس به پا خاستند و فرهنگ جهاد و ایثار را منصه ظهور گذاشتند.

وی افزود: تعطیلی اجتماعات و مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا به این معنا نیست که سنت‌ها و شعائر اسلامی کم‌رنگ شود؛ بلکه باید با دقت نظر لازم از همه امکانات روز به‌ویژه فضای مجازی برای این امر استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا در جلساتی با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و مسؤولان علوم پزشکی استان، مقرر شد جشن‌های نیمه شعبان امسال با رعایت نکات بهداشتی؛ اما متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی به تشریح برنامه‌های اجرا شده در نیمه شعبان پرداخت و افزود: ازجمله برنامه‌هایی که در نیمه شعبان امسال برگزار شد طرح ویژه استغاثه با عنوان «یا مهدی ادرکنی» بود که این طرح رأس ساعت ۲۰ (۸ شب) نیمه شعبان همراه و همگام با تمامی منتظران آن حجت الهی در سرتاسر ایران اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام خادمی هدف از برگزاری طرح استغاثه به حضرت مهدی را ایجاد جریان توجه به مسئله تعجیل فرج حضرت صاحب‌الزمان (عج) با آمادگی عمومی برای ظهور آن حضرت دانست و تصریح کرد: تقویت و ایجاد حرکت‌های مردمی و بسترسازی برای ورود دقیق و سازمان‌دهی شده به سمت ایجاد بدنه اجتماعی مهدوی همراه با معارف و شور مناسب و اجتماع ایمانی مردم از اهداف مهم این طرح و همچنین توسل به آن حضرت برای رفع بلیه ویروس کرونا بود.

وی اظهار کرد: آذین‌بندی و چراغانی کوچه‌ها و خیابان‌های متصل به مساجد و حسینیه، نصب برنوشته بر سر درب مساجد، پخش مولودی در محلات با همکاری مداحان و هیئات مذهبی استان، برگزاری جشن در خانواده‌ها، نصب پرچم بر سر در خانه‌ها و پوشش این برنامه‌ها از طریق از صداوسیمای استان ازجمله برنامه‌های جشن نیمه شعبان امسال بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: هیئات مذهبی خراسان شمالی با همراهی و همکاری خیرین استان، هرساله در نیمه شعبان و به یمن قدوم حضرت ولی عصر (عج)، به توزیع شیرینی و شربت و اطعام همشهریان اقدام می‌کردند؛ اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نذورات مردمی و کمک‌های جمع‌آوری‌شده از خیرین توسط هیئات مذهبی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و تهیه و توزیع ارزاق بین محرومین و نیازمندان هزینه شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات