۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۴۷۸۱۹
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

آموزش مجازی طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی در ایام کرونایی

آموزش مجازی طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی در ایام کرونایی
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به تداوم شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، تدریس و ارائه دروس مدارس علمیه استان به‌صورت مجازی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه خراسان شمالی مجازی آموزش می‌بینند، اظهار کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و پژوهشی، حوزه‌های علمیه خراسان شمالی فعالیت‌های آموزشی خود را از طریق فضای مجازی پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: شیوع کرونا و به تبع آن تعطیلی کلیه مراکز آموزشی، پانزده مدرسه علمیه خراسان شمالی نیز با تعطیلی روبرو شدند.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از پنجم فروردین‌ماه سال جاری کار آموزش طلاب را در بستر فضای مجازی با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی پیگیری کردیم.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به تحصیل نزدیک به سه هزار طلبه در مدارس علمیه خراسان شمالی، نحوه آموزش مجازی طلاب را این‌گونه تشریح کرد: اساتید با ایجاد گروه و کانال‌های ارتباطی در پیام‌رسان‌های داخلی و بارگذاری متون آموزشی به‌صورت فایل‌های صوتی فرآیند آموزش را به‌صورت مستمر ادامه می‌دهند.

وی در ادامه افزود: طلاب نیز با پیاده‌سازی متون ارائه شده و پاسخ به پرسش‌های مطروحه ارتباط دوسویه‌ای با اساتید برقرار می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری المپیاد علمی طلاب با هدف شورآفرینی و تنوع در فرآیند آموزشی نیز خبر داد.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر سایه شوم این ویروس از کشور برداشته شود، تا فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دوباره از سر گرفته شود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جازی درمجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و ۹ مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ نفر برادر و مابقی طلاب خواهر هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات