۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۴۷۸۲۵
نماینده منتخب بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

حمایت دولت از اقشار آسیب‌پذیر در برابر کرونا باید افزایش یابد

حمایت دولت از اقشار آسیب‌پذیر در برابر کرونا باید افزایش یابد
منتخب بجنورد در مجلس گفت: سخن رئیس‌جمهور در باب مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده در ایام کرونا صحیح است اما باید دولت‌مردان تدبیر بیشتری در این مسیر داشته باشند.

سید محمد پاک مهر، منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر ضرورت تداوم روند فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار داشت: شک نکنید در شرایط کنونی، قرنطینه باید ادامه پیدا کند چون با قرنطینه کمتر از یک ماه هنوز نتوانسته‌ایم، این ویروس را صد در صد مهار کنیم، بلکه آن را مدیریت کرده‌ایم.

منتخب مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس یازدهم گفت: با تعدیل در شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری فیزیکی در جامعه زحمات یک‌ماهه مردم و مسؤولین هدر می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به ذهنیت مردم نسبت به دوگانگی‌ها در تصمیم‌سازی نسبت به اتخاذ قرنطینه افزود: با تعدیل در قرنطینه این پرسش در ذهن بسیاری از مردم شکل می‌گیرد که قرنطینه فقط برای روزهای خوش، عید و تعطیلات ما بود؟

پاک مهر با هشدار نسبت به ورود دوباره کشور به مرحله حاد و شیوع گسترده این بیماری گفت: شرایط بحرانی کشورهای اروپایی و آمریکا تجربه عینی در برابر دیدگان ما قرار می‌دهد که سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را باید با تدبیر و قدرت بیشتری ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: قرنطینه و فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی حداقل تا انتهای فروردین باید ادامه پیدا کند و از سوی دیگر حرف رئیس‌جمهور در باب مشکلات ایجادشده درباره اقتصاد و معیشت مردم هم تا حدودی صحیح است اما باید دولت‌مردان تدبیر بیشتری در این مسیر داشته باشند.

منتخب اول مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با تأکید بر نتایج مثبت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان این ویروس گفت: در فرصت باقی‌مانده تا اردیبهشت‌ماه زندگی در شرایط کرونا را به مردم آموزش بدهیم، زیرا این ویروس دست از سر جامعه بشری برنمی‌دارد و ما زندگی در شرایط کرونا را باید بیاموزیم.

وی مشکل اصلی در راه زندگی کرونایی جامعه را آن ۸۰ درصد ناقلان بدون علائم مشخص این ویروس عنوان کرد و گفت: در صورت پایدار شدن شرایط جامعه، نسبت به نمونه‌گیری از تمامی افراد جامعه باید سیاست‌های مناسبی اتخاذ شود.

پاک مهر ضمن انتقاد نسبت به افزایش تعداد کارمندان دستگاه‌های مختلف اداری به دوسوم گفت: بازگشایی ادارات با آمار بالای کارکنان نسبت به ابتدای شیوع کرونا جز تصمیمات قابل نقدی است که نیاز به تجدید بیشتری دارد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات