۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۴۷۸۷۲

امارات چگونه در حال تعمیق روابط با رژیم صهیونیستی است؟

امارات چگونه در حال تعمیق روابط با رژیم صهیونیستی است؟
امارات سرگرم همکاری با رژیم صهیونیستی است؛ رویکردی که به منافع این کشور خسارات جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، منابع آگاه اعلام کردند امارات که از هم‌پیمانان اصلی خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به‌حساب می‌آید، برای خرید سامانه پدافند هوایی پیشرفته اسرائیلی قراردادی منعقد کرده است.

به گزارش نقل از العربی الجدید، منابع اعلام کردند که هدف از این اقدام جلوگیری از توانمندی سامانه پهپاد‌هایی است که ترکیه در اختیار نیرو‌های وفاق ملی لیبی قرار داده است.

منابع عنوان داشتند که امارات با اسرائیل در مورد مجهز کردن نیرو‌های حفتر به سامانه پدافند هوایی پیشرفته قرارداد بسته است که این سامانه توسط یکی از شرکت‌های دفاعی اسرائیلی تولید می‌شود. این سامانه مستقیماً از مصر به لیبی انتقال داده‌شده است تا به مناطق تحت نفوذ خلیفه حفتر در لیبی برسد. افسران لیبیایی وابسته به حفتر نیز برای استفاده از این سامانه آموزش دیده‌اند.

هروله امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی/شیخ‌نشین خلیج‌فارس چگونه در حال تعمیق روابط با اسرائیل است؟

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات

پیش‌تر حدود ۱۲ تن از فرماندهان ارشد وابسته به خلیفه حفتر در حملات هوایی جنگنده‌های وابسته به دولت وفاق ملی لیبی کشته شدند و این نیروها، خسارت‌های مادی بسیاری در تسلیحات و تجهیزات خود دیدند.

شرکت رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن با دعوت امارات

از طرفی، رژیم صهیونیستی نقش فعالی در همکاری با ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن داشته است. «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع یمن در همین راستا، تأکید کرد که اسرائیل از همان روز اول تاکنون در تجاوز به کشور ما شرکت داشته، هشدار داد که بی‌شک از این رژیم انتقام خواهند گرفت.

وی ضمن تأکید بر اینکه نیرو‌های یمنی بانک اطلاعاتی کاملی از مراکز زمینی و دریایی اسرائیل در اختیار دارند، تصریح کرد اگر رهبران کشور تصمیم حمله بدهد، ثانیه‌ای در هدف قرار دادن مراکز اسرائیل تردید نمی‌کنیم.

این مقام یمنی درباره توان نظامی نیرو‌های یمنی نیز گفت: صنایع نظامی یمن با مرور زمان به مرحله خیره‌کننده و شگفت‌انگیزی رسیده و سطح نظامی این نیرو‌ها قابل قیاس حتی با کشور‌هایی نیست که ده‌ها سال در این زمینه از ما زودتر شروع کردند.

افزون بر این، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارا الله سال گذشته درباره هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه ملت یمن هشدار داد و گفت: اگر اسرائیل مرتکب هرگونه حماقتی علیه ملت ما شود، لحظه‌ای در صدور حکم جهاد علیه دشمن اسرائیلی و انجام حملات سخت و شدید به این رژیم تردید نخواهیم کرد.

هروله امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی/شیخ‌نشین خلیج‌فارس چگونه در حال تعمیق روابط با اسرائیل است؟

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله

این نخستین بار بود که رهبر انصار الله رژیم صهیونیستی را این‌گونه تهدید می‌کند آن‌هم پس از افزایش توان نظامی انصار الله و دست‌یابی به موشک‌های هدفمند و پهپاد‌های دوربرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز تأکید کرد که اگر دشمن اسرائیلی هوس ماجراجویی در یمن به سرش بزند و به آن حمله کند، نیرو‌های یمنی آمادگی پاسخگویی به تجاوز اسرائیل را خواهند داشت.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنانی یمن را نیز به جمع دولت‌هایی که خطر تازه‌ای برای این رژیم هستند، اضافه کرده بود.

نشست محرمانه آمریکا، اسرائیل و امارات در کاخ سفید

همکاری امارات با رژیم صهیونیستی قطعاً به حوزه نظامی در یمن و لیبی ختم نمی‌شود و فراتر از آن است. پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس زمستان سال گذشت گزارش داد که مسئولان عالی‌رتبه از آمریکا، اسرائیل و امارات نشست محرمانه‌ای در کاخ سفید با یکدیگر داشتند.

این نشست در ۱۷ دسامبر و در راستای تلاش‌های آمریکا برای برقراری روابط مستحکم‌تر میان اسرائیل و کشور‌های عربی انجام شد.

هروله امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی/شیخ‌نشین خلیج‌فارس چگونه در حال تعمیق روابط با اسرائیل است؟

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در حال دست دادن با رئیس جمهور آمریکا

این پایگاه به نقل از مسئولان اسرائیلی و آمریکایی گزارش داد که شرکت‌کنندگان در این نشست میان مسائل دیگر، امکان امضای معاهده عدم حمله میان اسرائیل و امارات را به‌عنوان گامی جهت عادی‌سازی دیپلماتیک میان دو طرف بررسی کردند.

این پایگاه گزارش داد که جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حامی اصلی این ابتکار عمل در کاخ سفید بود.

در این نشست از طرف آمریکایی، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا و ویکتوریا کوتس، معاون وی و برایان هوک، فرستاده آمریکا به ایران حضور داشتند.

ریاست هیئت تل‌آویو در این نشست را بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و مائیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی این رژیم بر عهده داشتند.

همکاری گسترده رژیم صهیونیستی و امارات در حوزه اطلاعات

روزنامه «هاآرتص» با انتشار خبری فاش کرد که اسرائیل و امارات متحده عربی توافق‌نامه همکاری گسترده در حوزه‌های مختلف ازجمله تأمین تجهیزات مدرن اطلاعاتی و هواپیما‌های جاسوسی امضا کردند.

بر اساس این گزارش، توافق‌نامه مذکور با میانجیگری ماتی کوخافی تاجر صهیونیست صورت گرفته است.

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی علت همکاری اسرائیل و امارات متحده عربی در حوزه امنیتی که در ظاهر روابط دیپلماتیک آشکار ندارند، را دشمنی مشترک با ایران و منافع طرفین دانسته و زمینه‌های همکاری این توافق‌نامه را زمینه‌های تجاری و نظامی اعلام کردند.

به گزارش هاآرتص، ارزش این توافق‌نامه ۳ میلیارد دلار بوده و بخشی از پول آن نقداً پرداخت‌شده است.

بنابراین، به نظر می‌رسد که با توجه به همکاری اخیر امارات با این رژیم در حوزه‌های مختلف، از عادی‌سازی روابط گرفته تا پیمان‌های نظامی و اطلاعاتی، هر نوع رویارویی آتی جبهه مقاومت به اشغالگران، به مناطق سرزمینی و منافع امارات نیز امتداد خواهد یافت./1360/

منبع: آنا

ارسال نظرات