۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۹۶۲

مسلمانان انگلیس در صف مقدم مبارزه با کرونا و اسلام‌هراسی

مسلمانان انگلیس در صف مقدم مبارزه با کرونا و اسلام‌هراسی
مسلمانان انگلیس این روزها در حالی در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا در این کشور قرار دارند که تا چندی پیش مقامات و رسانه‌های این کشور اسلام‌هراسی را در دستور کار داشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در انگلیس، مسلمانان این کشور و به خصوص پزشکان مسلمان ثابت کردند که در صف نخست دفاع از مردم در برابر این بیماری بودند.

«فایز عایش» یکی از پزشکان مسلمان با اصالتی سوری است که جزو اولین پزشکانی بود که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در انگلیس قرار داشت و به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد.

وی یکی از چند پزشک مسلمان انگلیسی بود که در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار داشت. دکتر «امجد الحورانی»، دکتر «حبیب زایدی»، دکتر «عادل الطیار» و دکتر «محمد سامی شوشه» از دیگر پزشکان مسلمان انگلیسی بودند که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تمامی این پزشکان مبارزه مستقیم و خدمت به بیماران در داخل بیمارستان‌ها را انتخاب کردند.

مهاجران در انگلیس و به خصوص مسلمانان طی سال‌های اخیر و پس از تشدید اسلام هراسی در این کشور که حتی «بوریس جانسون» نخست وزیر کنونی انگلیس نیز در آن دمیده بود، دوران سختی را سپری کردند.

بر اساس آمار بخش بهداشت و درمان انگلیس، از هر ۵ پزشک در انگلیس یکی غیر انگلیسی بوده و از خارج از بریتانیا به این کشور آمده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
استانلی چرا، غول املاک نیویورک و دوست ترامپ، بعلت بیماری کرونا درگذشت. خانواده چرا از یهودیان مهاجر از سوریه به آمریکا بودند که در بروکلین نیویورک ساکن شدند. استانلی چرا شریک چارلز کوشنر، پدر جرد کوشنر داماد ترامپ، بود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
خطاب به آمریکای جنایتکار و خبیث:
یوخدور سنه ربطی ای فضولباش . دی صدام عمو قالایدن ای کاش .
چوخ چوخ دیه جاقدی باشمه داش . گلمز المه ایکیمجی یول آش .
0
0