۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۴۷۹۶۹
آیت‌الله حسینی همدانی مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از کمک‌های مردمی به‌ویژه خیرین

ضرورت بهره‌گیری از کمک‌های مردمی به‌ویژه خیرین
در اولین جلسه قرارگاه مواسات که با رمز «لبیک یا امام» تشکیل شد، آیت‌الله حسینی همدانی بر ضرورت بهره‌گیری از کمک‌های مردمی به‌ویژه خیرین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، چهل و یکمین همایش ائمه جمعه استان البرز و اولین جلسه قرارگاه مواسات در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان با حضور ائمه جمعه البرز و به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج تشکیل شد.

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به تأثیر اقتصادی بیماری کرونا بر اقشار کم‌درآمد جامعه، بیان داشت: نیازمندان و کسانی که شغل‌های آزاد و روزمزد داشتند و در این ایام به علت شیوع بیماری کرونا از انجام کار محروم شدند اهداف اصلی در این رزمایش هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در ارائه خدمت به مردم جامعه، تصریح کرد: روحانیت باید ضمن ارائه خدمات و محتواهای معنوی با همراهی خیرین مردمی به خانواده‌های مستمندان و نیازمندان رسیدگی کند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در جهت خدمت به اقشار کم برخوردار جامعه به فراخوان رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به افراد کم‌بضاعت اشاره کرد و گفت: با توجه به فراخوان رهبر معظم انقلاب برای دستگیری از افرادی که جریان کرونا بر زندگی آن‌ها اثر منفی گذاشته است این اقدامات باید باقوت و سرعت بیشتری صورت پذیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی مخاطب خاص این فرمایش رهبر معظم انقلاب را جامعه روحانیت برشمرد و عنوان کرد: بزنگاه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به افراد کم‌بضاعت بعد مردمی آن بود که این امر باید با همراهی تمامی دستگاه‌ها و خیرین حول ائمه جمعه صورت پذیرد.

وی در ادامه از آغاز رسمی «رزمایش مواسات» با رمز «لبیک یا امام» خبر داد و تأکید کرد: گام اول این رزمایش از ولادت حضرت حجت سلام‌الله‌علیه تا عید سعید فطر است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری در این رزمایش، اظهار داشت: تمامی نهادهای دولتی و خصوصی باید با انسجام و یکپارچه به ارائه خدمت بپردازند تا خدمات به نحو مناسب و عادلانه‌ای بین تمامی مستمندان و نیازمندان توزیع شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بر فعال کردن شبکه‌ی نورانی مساجد در این طرح تأکید کرد و گفت: مساجد باید مثل سابق که از ابتدای شیوع کرونا در کنار اقشار کم برخوردار بودند به این عمل ادامه دهند.

وی در بخش دیگری با اشاره به نزدیکی به ایام مبارک ماه رمضان، بر تقویت بعد معنوی جامعه تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و انجام برخی امور فرهنگی تقویت بُعد معنویت در ایام مبارک ماه رمضان فراموش نشود.

رزمایش مواسات و همدلی در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در روز میلاد باسعادت امام زمان (عج) با محوریت نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در شهرستان‌ها در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه خیران برای کمک به آسیب دیدگان جامعه از نیمه شعبان تا عید فطر سال جاری برگزار می‌شود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات