۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۴۸۰۳۴
آیت‌الله حسینی همدانی:

قرارگاه مواسات و همدلی با محوریت مساجد تشکیل شود

قرارگاه مواسات و همدلی با محوریت مساجد تشکیل شود
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: مساجد در محلات با همراهی گروه‌های بسیج و جهادی که در آن‌ها مستقر هستند می‌توانند نقش مهمی را در توزیع یکپارچه کمک‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، دومین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در البرز و با حضور جمعی از مسؤولین دستگاه‌های استان در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های تمامی دستگاه‌های استان و گروهای جهادی و مردمی در جهت مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: بنده به‌نوبه خودم از همه‌کسانی که دغدغه داشتند و احساس وظیفه و مسؤولیت کردند تشکر و قدردانی دارم.

وی در ادامه بابیان اینکه همگرایی و هماهنگی خوبی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان صورت گرفت، عنوان کرد: به لطف خداوند متعال در استان روند خوبی در جهت پیشگیری با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت و جز استان‌های نمونه در این زمینه بودیم که لازم است مردم با رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی این رتبه را حفظ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه در هر اتفاق عبرت‌های فراوانی وجود دارد، به ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: ویروس کرونا باوجدان کاری بالا بدون توجه به مرتبه افراد تا آخرین لحظه وظیفه خود را عادلانه، درست و به‌خوبی انجام می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: اگر به این ویروس با دیده عبرت نگاه کنیم جلوه‌ی توحیدی ما را تقویت می‌کند چراکه ویروسی که اگر چندهزار برابر شود تازه با میکروسکوپ دیده می‌شود توانسته است تمام معادلات دنیای پیشرفته را به هم بزند.

وی با اشاره به فراخوان رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به افراد کم‌بضاعت، خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب طی یک دستور عامی فرمودند که باید مواسات و همدلی به شیوه‌ای رزمایش گونه انجام بگیرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان جهت کمک به اقشار کم برخوردار و نیازمند جامعه، تصریح کرد: از ابتدای بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که به‌واسطه آن منجر به تعطیلی برخی کارها شد با کمک خیرین و گروه‌های مردمی و جهادی بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد که با این فرمایش رهبر معظم انقلاب باید این عمل با نواخت و وسعت بیشتری ادامه پیدا کند.

آیت‌الله حسینی همدانی این بیان رهبر معظم انقلاب در جهت خدمت به اقشار کم برخوردار جامعه را یک بیان راهبردی و ساختار ساز برشمرد و افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان یک‌شور و هیجان جدیدی را در جامعه فراهم کرد.

وی بابیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن این رزمایش است، اظهار داشت: این رزمایش باید با همراهی خیرین و مردم و با پشتیبانی تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی حول محور نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در شهرستان‌ها صورت پذیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه قرارگاه مواسات و همدلی یک ستاد کاملاً مردمی است، اضافه کرد: گام اول «رزمایش مواسات و همدلی» با رمز «لبیک یا امام» از نیمه شعبان آغاز و تا عید سعید فطر ادامه پیدا می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به «جامعه هدف» این رزمایش اشاره کرد و گفت: مستمندان و اقشار آسیب‌پذیری که کرونا معیشت آن‌ها را با مشکل مواجه کرده مخاطبان اصلی این رزمایش هستند.

وی در ادامه به «شیوه اقدام» در این رزمایش پرداخت و با تأکید بر اینکه باید اطلاعات درستی از جامعه مستمندان تهیه شود، خاطرنشان ساخت: برخی خانواده‌های نیازمند تحت پوشش هیچ‌کدام از نهادهای حمایتی دولتی و مردمی نیستند و در سکوت زندگی می‌کنند که ضروری است این خانواده‌ها شناسایی و خدمات بیشتری به آن‌ها ارائه شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به نقش مهم مساجد در این رزمایش، عنوان کرد: شبکه‌ی مساجد می‌تواند به‌صورت مویرگی عمل کرده و در شناسایی خانواده‌های کم‌بضاعت که در هیچ آماری نیستند کمک کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری در این رزمایش، اظهار داشت: تمامی نهادهای دولتی و خصوصی باید با انسجام و یکپارچه به ارائه خدمت بپردازند تا خدمات به نحو مناسب و عادلانه‌ای بین تمامی مستمندان و نیازمندان توزیع شود.

وی از مساجد به‌عنوان یک سیستم توزیع مناسب و منسجم نام برد و گفت: مساجد در محلات با همراهی گروه‌های بسیج و جهادی که در آن‌ها مستقر هستند می‌توانند نقش مهمی را در توزیع یکپارچه کمک‌ها داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اهمیت نظارت بر شیوه توزیع، عنوان کرد: در این رزمایش باید به جذب منابع مادی و معنوی توجه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان با اشاره به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی محتواهای فکری، عقیدتی و معنوی مناسبی برای مردم تهیه و در اختیارشان قرار داده شود.

گفتنی است در این جلسه حجت‌الاسلام‌ مهدی راست‌روش به‌عنوان دبیر قرارگاه مواسات و همدلی در استان البرز معرفی شد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کاری که گرمی، کرونا و قرنطینه با جوان ایرانی کرد جنگ جهانی نکرده...
0
0