۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۴۸۰۹۳
سرهنگ حاجتی مطرح کرد؛

تقدیر بسیج جامعه پزشکی از کادر درمانی بیماران کرونایی

تقدیر بسیج جامعه پزشکی از کادر درمانی بیماران کرونایی
سرهنگ حاجتی گفت: بنا بر آن شد تا بسیج جامعه پزشکی از کادر درمانی فعال در بخش بیماران کرونایی به پاس تلاش‌هایی داشتند، تقدیر و تشکر کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی، جانشین قرارگاه جهادی شفای سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در نشست گزارش کاری از فعالیت‌های ۴۵ روزه سپاه استان در مقابله با کرونا ویروس ارائه شد، اظهار داشت: بنا بر آن شد تا سپاه استان با همکاری بیش از دو هزار پایگاه مقاومت، رزمایش بقیه الله الاعظم را در راستای کمک به نیازمندان سطح محلات آسیب دیده از کرونا انجام دهد.

جانشین قرارگاه جهادی شفای سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به جایگاه پایین استان در میزان مبتلایان به کرونا که نتیجه زحمات کادر درمانی است، عنوان داشت: بسیج در خدمت بهداشت و درمان استان است، در ۲۷ شهر زیرمجموعه‌های قرارگاه تشکیل شده و تفاهم نامه ۱۲ بندی میان بسیج و وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا ویروس منعقد شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سه نقاهتگاه در اهواز با ظرفیت ۳۰۰ تخت با همه امکانات وجود دارد، ادامه داد: در کل استان ۷۰۰ تا ۸۰۰ تخت از سوی سپاه برای نقاهت مبتلایان در نظر گرفته شده است، پنج هزارو ۸۰۰ بسیجی در تیم‌های مراقبت، ارزیابی وضعیت سالم سازی و ضدعفونی محیط، نظارت مشترک از واحد‌های صنفی حضور دارند.

سرهنگ حاجتی با اشاره به آغاز برداشت گندم و کلزای استان و ضرورت رعایت نکات بهداشتی خاطرنشان کرد: بسیجیان در ۱۸۰ مرکز خرید گندم و کلزا حضور خواهند داشت همچنین در مبادی ورودی استان (بهبهان، هندیجان و اندیمشک) حضور پیدا کردند تا در طرح غربالگری و ضدعفونی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های اولیه شیوع کرونا روزانه ۵۰ هزار ماسک از سوی ۴۰۰ گروه جهادی تولید شد، ادامه داد: برای این امر ۶۰ هزار متر پارچه وارد استان شد، البته با گذر زمان و تولید ماسک از سوی سایر نهادها، هم اکنون روزانه ۳۰ هزار ماسک تولید می‌شود.

جانشین قرارگاه جهادی شفای سپاه ولی عصر (عج) خوزستان به تولید دستکش یکبار مصرف برای کارکنان پمپ بنزین ها، شیلد و لباس برای کادر درمانی اشاره کرد و افزود: روزانه دو هزار لباس یک مصرف برای حوزه کادر درمان تولید می‌شود، با همکاری خیران و برخی شرکت‌ها بیش از ۵ هزار بسته غذایی توزیع شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: ۱۶ مرکز وابسته به سپاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا از مراجعه مردم به بیمارستان‌ها جلوگیری و غربالگری در آنجا صورت بگیرد.

سرهنگ حاجتی بیان داشت: در رزمایش بقیه الله الاعظم باید ۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع شود که بنا داریم در اول ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) انجام دهیم، در این باره پایگاه‌های مقاومت سراسر استان فعالیت خواهند کرد.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات کادر درمانی گفت: بنا بر آن شده است تا بسیج جامعه پزشکی از کادر درمانی فعال در بخش بیماران کرونایی به پاس تلاش‌هایی داشتند، با حضور در جلوی درب خانه هایشان و اهدای لوح تقدیر، گل و کارت هدیه، مراتب تقدیر و تشکر پاسداران را برسانند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات