۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۴۸۲۱۵

واگذاری VPN به صورت قانونی توسط وزارت ارتباطات انجام خواهد شد

واگذاری VPN به صورت قانونی توسط وزارت ارتباطات انجام خواهد شد
آئین نامه واگذاری VPN به صورت قانونی توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تدوین شد. پس از این موضوع وزارت ارتباطات موظف به تعیین افراد واجد شرایط دریافت خواهد بود. این امر با هدف کمک به اقشار مردم مانند صنوف و بسیاری از کسب و کار‌ها انجام گرفت.

به گزارش سرویس خبرگزاری رسا، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام تدوین آئین نامه واگذاری VPN قانونی گفت : این موضوع در دستور کار دادستانی و وزارت ارتباطات است و ارتباطی با مرکز ملی فضای مجازی ندارد. وی هدف از این طرح را ضرورت نیاز و کمک به اقشار مردم علی الخصوص صنوف و کسب و کارها عنوان کرد و گفت: این افراد می توانند برای مشاغل خود از آن استفاده کنند. VPN قانونی بطور مشخص به افراد انتخابی تعلق خواهد گرفت و به همین دلیل آئین نامه آن توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تدوین شده است. فیروزآبادی از نهایی شدن این آئین خبر داد و گفت این طرح به زودی آغاز خواهد شد.

فیروزآبادی افزود: طرح تعریف سطح دسترسی افراد برای اینترنت به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه داده شده اما هنوز اجرائی نشده است. اکنون نیاز داریم تا اپراتورهای رسمی VPN در کشور تشکیل دهیم تا VPN با نظم و مقررات خاص از طریق اپراتورها توزیع شود. با ساماندهی این طرح مشکل سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سفارتخانه‌ها و همچنین اپلیکیشن ها در حوزه کسب و کار به استفاده از VPN برطرف خواهد شد.

منبع: اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا

محمد محققی
ارسال نظرات