۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۴۸۲۳۳
حجت الاسلام جباری تأکید کرد؛

ضرورت گسترش طرح کمک مؤمنانه در سراسر کشور

ضرورت گسترش طرح کمک مؤمنانه در سراسر کشور
امام جمعه بهشهر بر ضرورت گسترش طرح کمک مؤمنانه در کشور تأکید کرد و گفت: به طور حتم در چنین شرایطی با همدلی و وحدت می‌توانیم از مشکلات و سختی‌ها عبور کنیم.
به گزاش خبرنگار خبرگزاری سا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به سنت‌های الهی اشاره کرد و گفت: سنت‌ها یعنی قوانینی که ذات مقدس پروردگار برای اداره و تدبیر امور عالم سنت‌هایی را قرار داده است که ما از آن بهره می‌گیریم.
 
وی با بیان این که خداوند برای هدایت، کمال و سعادت مردم پیامبرانی را به رسالت مبعوث کرده است، افزود: ما سنت‌های فراوانی داریم یک سنت همین‌امتحان است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید من امتحان نمی‌شوم.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که سنت الهی نه قابل تغییر است و نه قابل تحویل یعنی جابه جا نمی‌شود و تحولی در آن ایجاد نمی‌شود، گفت: قرآن می‌فرماید ما بشر را گاهی با ترس و یا گرسنگی امتحان می‌کنیم که مقام معظم رهبری نیز فرمودند بیماری کرونا یک امتحان و آزمایش است.
 
امام جمعه بهشهر با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در جریان مقابله با ویروس کرونا جلوه‌های زیبایی را خلق کردند، افزود: در کشور‌های غربی نیز جلوه‌های منفی از خودشان نشان دادند که بیانگر تفکر غربی‌ها است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به رهنمود‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در نیمه شعبان اشاره کرد و با بیان این که تأکید ایشان بر تقویت سنت نیکوکاری و دستگیری از محرومان و مستضعفان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: به طور حتم کمک به دیگران در این روز‌ها می‌تواند از آلام و درد‌های به وجود آمده در جامعه بکاهد.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با اشاره به این که متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا افراد و خانواده‌های بسیاری دچار آسیب‌هایی شدند، افزود: نهاد‌های حمایتی باید همه توان خود را در جهت رفع مشکلات این گروه‌ها به کار گیرند.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که دستگیری از محرومان و مستضعفان همواره جزء فرهنگ ایران اسلامی بوده است، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام نیز ائمه معصومین (ع) همواره خود جزء پیشگامان کمک به فقرا و مستضعفان بودند.
 
امام جمعه بهشهر با تأکید براین که طرح کمک مؤمنانه باید در ایران اسلامی گسترش پیدا کند و از سوی همه گروه‌ها و اقشار متمول اجرایی شود، گفت: به طور حتم در چنین شرایطی با همدلی و وحدت می‌توانیم از مشکلات و سختی‌ها عبور کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به تلاش‌ها و مجاهدت‌های پرستاران و پزشکان برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی و پرستاری کشور این روز‌ها در خط مقدم دفاع از سلامت ملت ایران مشغول خدمت رسانی هستند.
 
حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که باید زحمات و تلاش‌های این قشر ارزشمند جامعه ارج نهاده شود، تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا فرصتی شد تا بیش از پیش به تغییر سبک زندگی توجه و از داشته هایمان به خوبی استفاده کنیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات