۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۴۸۰۲۱
مدیر کل اوقاف مازندران:

نوع دوستی و خیرخواهی جزء فرهنگ غنی ملت ایران اسلامی است

نوع دوستی و خیرخواهی جزء فرهنگ غنی ملت ایران اسلامی است
حجت الاسلام حیدری با بیان این که نوع دوستی و خیرخواهی جزء فرهنگ غنی ملت بزرگ ایران اسلامی است، گفت: این فرهنگ نیکو بر پایه تربیت دینی این ملت بزرگ شکل گرفته است.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تلاش این سازمان در جهت کمک به محرومان و مستضعفان جامعه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در پی شیوع ویروس کرونا، این سازمان نیز به نوبه خود در جهت کمک به خانواده های محروم و بی بضاعت تلاش خواهد کرد.
 
وی با بیان این که نوع دوستی، خیرخواهی و کمک به همنوع جزء فرهنگ غنی ملت بزرگ ایران اسلامی است، افزود: این فرهنگ نیکو بر پایه تربیت دینی این ملت بزرگ شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در حوادث و صحنه های مختلف نشان دادند که در کنا یکدیگر بر مشکلات غلبه خواهند کرد، بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی و معیشتی برای برخی از افراد جامعه به وجود آورده، دستگیری از این افراد نیازمند بسیار ضرورت دارد.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که روحیه نیکوکاری و نوع دوستی تنها در ملت ایران دیده می شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سایر کشورهای به اصطلاح متمدن، مردم حتی برای تهیه مواد غذایی با دیگران درگیر می شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که محصول فرهنگ و تمدن غربی را این روزها به وضوح در کشورهای اروپایی و آمریکایی می بینیم، تصریح کرد: اما آن تصویری که این روزها از تلاش و مجاهدت شبانه روزی گروه های جهادی و اقشار مختلف مردم می بینیم، نتیجه دین و ارزش های معنوی است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال فرو رفتن در باتلاقی هستند که در سایه فرهنگ غلط غربی به وجود آمده است، گفت: اما در مقابل، ملت بزرگ ایران که تربیت یافته معارف اهل بیت(ع) هستند با وحدت و همبستگی ضمن کاهش آلام ناشی از این بیماری در جامعه، موفق به کنترل شرایط شده اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اجرای طرح امینانه نیات موقوفات مرتبط، طرح افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه می‌تواند به محرومیت‌زدایی کمک کند، افزود: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در مناسبت‌های مختلف سال اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی بین مددجویان استان خواهد کرد.
 
حجت الاسلام حیدری به اجرای طرح نسیم انتظار به مناسبت نیمه شعبان از سوی ۲۷ مرکز افق آستان مقدس امامزادگان در مازندران اشاره کرد و گفت: کاروان‌های نسیم انتظار با هدف ایجاد شادی و برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) از سوی مرکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان بدون ایجاد تجمع در سطح شهر‌های برگزار شد.
 
وی با بیان این که اهل بیت(ع) در کمک به محرومان و مستضعفان پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: امروز نیز جامعه ای که تربیت یافته ارزش های دینی و الهی است باید در دستگیری از محرومان جامعه پیشگام باشد و همین امر موجب شادی اهل بیت(ع) خواهد شد.
 
مدیر کل اوقاف مازندران همچنین از توزیع حدود سه هزار و 500 بسته «تبرکات مهدوی» در جشن‌های نیمه شعبان در قالب طرح نسیم انتظار با هدف محرومیت‌زدایی، تقویت فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی از سوی خادمین امامزادگان مازندران بین شهروندان استان خبر داد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات