۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۴۷۷۹۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

صحنه های جهادی مقابله با کرونا ناشی از تربیت دینی ملت ایران است

صحنه های جهادی مقابله با کرونا ناشی از تربیت دینی ملت ایران است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: حس نوع دوستی و همبستگی ملی برای مقابله با کرونا در کشور برگرفته از تربیت دینی ملت بزرگ ایران اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به عزم و اراده آحاد ملت بزرگ ایران در مقابله با ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این همدلی که امروز در میان اقشار مختلف مردم برای کمک رسانی در ایران اسلامی وجود دارد یادآور روز‌های هشت سال دفاع مقدس است.
 
وی با بیان این که صحنه‌های به یاد ماندنی از همبستگی ملی برای مقابله با کرونا و همچنین کمک رسانی که این روز‌ها در ایران اسلامی دیده می‌شود در هیچ کشوری وجود ندارد، افزود: این صحنه برگرفته از تربیت دینی این ملت بزرگ است که سال‌ها در سایه معارف اهل بیت (ع) تربیت و رشد یافته اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بیش از هر زمان دیگری نتیجه و محصول تربیت دینی را در کشورمان مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اما در کشور‌های مدعی فرهنگ و تمدن می‌بینیم که مردم برای تهیه ارزاق زندگی عادی خود دچار مشکلات بسیاری هستند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران از امتحان سختی در طول چهار دهه اخیر سربلند و پیروز بیرون آمدند، گفت: این مردم فهیم ثابت کردند در سختی‌ها و مشکلات در کنار هم خواهند ماند و با وحدت و همبستگی مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین به حضور گسترده گروه‌های جهادی از قشر‌های مختلف در کمک رسانی به مردم و همچنین کادر درمانی و بیمارستانی کشور اشاره کرد و افزود: همه این صحنه‌ها که نقش بسیار مؤثری در روند تسریع در مقابله با ویروس کرونا در کشور دارد ناشی از تربیت دینی این ملت بزرگ است.
 
استاد حوزه علمیه با بیان این که ملت بزرگ ایران از این آزمون بزرگ نیز سربلند بیرون خواهند آمد، بیان داشت: این بیماری فرصت مناسبی را برای یک رزمایش ملی در همه سطوح کشور فراهم کرد که نتیجه آن کنترل مناسب بیماری در سطح جامعه است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حس نوع دوستی ملت بزرگ ایران همواره زبانزد ملت‌های جهان بوده است، خاطرنشان کرد: مردم فهیم و با فرهنگ کشورمان از همان نخستین روز‌های شیوع این بیماری در سطح کشور، از هر فرصتی برای خدمات رسانی به دیگران شتافتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تربیت و فرهنگ غربی به وضوح این روز‌ها با گسترش ویروس کرونا در کشور‌های مختلف غربی به نمایش گذاشته شده است، بیان داشت: ملت بزرگ ایران علیرغم شرایط خاص اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن، همه توان خود را به کار گرفتند تا کمی از آلام و رنج‌های به وجود آمده در این ایام بکاهند و این وحدت و همدلی ستودنی است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این روز‌های سخت با همدلی مردم و مسؤولان سپری خواهد شد، افزود: این ملت بزرگ در این روز‌های سخت بیشتر از هر زمان دیگری چهره پلید و خبیث آمریکا را شناخته است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات