۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۴۷۸۸۰
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

تشکیل مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در مازندران

تشکیل مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از تشکیل مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در استان خبر داد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاونت پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تشکیل مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این مجمع با حمایت بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء شروع به کار کرده است، افزود: این مجمع دارای ده کارگروه تخصصی پیرامون فرق، ادیان، اقوام و مذاهب است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناسایی، سازماندهی و توانمند سازی فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب از جمله مهم‌ترین مأموریت این مجمع است، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالان، مؤسسات و مجموعه‌ها نیز از سوی این مجمع پیگیری خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در ۲۳ استان کشور فعال است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف در حوزه و دانشگاه‌های استان و توانمند سازی طلاب و دانشجویان، مقابله با جریان‌های انحرافی در حوزه دین و زدودن خرافات، ارتباط و تعامل با کمیسیون فرق و مذاهب استانداری، برگزاری همایش عمومی در موضوعات فوق در غرب و شرق استان و رصد فرقه‌های مختلف سطح استان از جمله مهم‌ترین مأموریت‌ها و برنامه‌های مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب استان است.
 
وی خاطرنشان کرد: باید با برگزاری نشست‌های تخصصی و کاربردی سطح شناخت طلاب، روحانیان و همچنین دانشگاهیان نسبت به این فرق و مذاهب مختلف تقویت شود.
 
مسؤول مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب مازندران با اشاره به تنوع مذاهب و قومیت‌ها در کشورمان، بالا بردن سطح شناخت نسبت به این قومیت‌ها و مذاهب از سوی حوزویان و دانشگاهیان را ضرروی دانست و تصریح کرد: این مجمع بستر‌های لازم را به منظور شناسایی و همچنین ساماندهی فعالان این حوزه را فراهم خواهد کرد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود همچنین به فعالیت برخی جریان‌های خطرناک انحرافی در کشورمان اشاره کرد و گفت: باید سطح شناخت جامعه به ویژه طلاب، روحانیان و همچنین دانشگاهیان نسبت به فعالیت‌ها و اهداف و همچنین شیوه مقابله با فرقه‌هایی نظیر بهائیت، وهابیت و همچنین عرفان‌های کاذب و انحرافی نیز افزایش پیدا کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این فرقه‌های انحرافی و ضاله اصل دین و ارزش‌های معنوی را هدف قرار داده اند، بیان داشت: باید گروه‌ها و افراد فعال در این حوزه با آگاهی دادن و روشنگری در جامعه، مردم به ویژه نسل جوان را نسبت به اهداف خطرناک این فرقه‌ها توجیه و آگاه سازد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آگاهی بخشی به جامعه یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با فعالیت‌های مخرب و خطرناک گروه‌های ضاله و انحرافی است، خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه که بیشتر در معرض خطر این فرقه‌ها ضاله هستند، باید به خوبی با اهداف و فعالیت‌های این فرقه‌ها آشنا شوند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات