۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۴۸۳۱۳
رییس مؤسسه حقوق و قضای اسلامی اهواز:

تحریم دارویی مخالف ماده ۵۵ منشور ملل متحد است

تحریم دارویی مخالف ماده ۵۵ منشور ملل متحد است
حجت الاسلام سعدی گفت: در ماده ۵۵ منشور سازمان ملل متحد باید همکاری‌های بین المللی برای تأمین سلامت و بهداشت، آموزش و بالا بردن سطح زندگی صورت بگیرد.
حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در تحریم دارویی در همه زمان‌ها و از سوی همه کشور‌ها مورد قبول نیست، اظهار داشت: جنبه انسانی یک دلیل بسیار مهم برای مخالفت با چنین امری است؛ در شرایط حاد و ویژه همچون کرونا نباید دارو را وارد مباحث سیاسی کرد، در بیماری‌های واگیردار جهانی، تحریم دارویی یک عمل غیرانسانی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانه ها، اعلامیه‌ها و منشور‌های مورد احترام جهانی عنوان داشت: در ماده ۵۵ منشور سازمان ملل متحد که به امضای ۱۹۳ کشور رسیده است، همکاری‌های بین المللی برای تأمین سلامت و بهداشت، آموزش، بالا بردن سطح زندگی صورت بگیرد.

رییس مؤسسه حقوق و قضای اسلامی اهواز با بیان اینکه در روز‌های مقابله با کرونا باید هر نوع مانع و اراده برای عدم تأمین سلامتی برداشته شود، ادامه داد: آمریکا در برابر ویروس کرونا، زودتر از سایر کشور‌ها از پای درآمد با این حال با اقدامات ظالمانه روی بشریت را با تحریم دارویی ایران، روسیاه کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بسیاری در شرایط تحریم دارو جان می‌دهند، افزود: تحریم‌های دارویی از نظرشرعی، دینی، انسانی و قانونی منطق ندارد، ایران امکان خرید دارو را دارا است، اما کشور‌ها به علت ترس از آمریکا، تمایل به فروش ندارند.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه باید دارو‌ها را در داخل تولید کنیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران در همه صحنه‌ها حضور دارد و در میدان مبارزه با کرونا اکنون مدافعان سلامت در خط مقدم هستند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات