۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۴۸۳۵۴
حجت الاسلام قلی پور:

طرح رزمایش کمک مؤمنانه، مانور تکلیف مداری است

طرح رزمایش کمک مؤمنانه، مانور تکلیف مداری است
امام جمعه بابلسر با اشاره به این که رزمایش کمک مؤمنانه یک مانور تکلیف مداری است، گفت: این طرح اقدامی ارزشمند در کمک به محرومان و افراد نیازمند است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه طرح کمک مؤمنانه در این شهرستان با دعوت از همه خیرین و مردم برای مشارکت در این رزمایش بزرگ معنوی، گفت: به طور حتم کمک به محرومان و افراد نیازمند در این روز‌های سخت اجر و پاداش معنوی بسیاری خواهد داشت.
 
وی با بیان این که متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا مشکلات اقتصادی بسیاری برای برخی مشاغل به وجود آمده است، افزود: مردم نیکوکار و نوع دوست باید همانند گذشته با کمک به افراد و خانواده‌های نیازمند از آلام و مشکلات این افراد بکاهند.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که کرونا آسیب‌های زیادی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی ایجاد کرده که باید با حمایت مسؤولان و مردم رفع شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم با یک عزم ملی می‌توانیم از شرایط به وجود آمده عبور کنیم.
 
امام جمعه بابلسر با اشاره به این که رزمایش کمک مؤمنانه یک مانور تکلیف مداری است و در هر مسجدی یک پرچم قرارگاه برافراشته می‌شود، تصریح کرد: با کم به یکدیگر و دستگیری کسانی که در این شرایط دچار خسران شدند می‌توان بخش مهمی از مشکلات موجود را رفع کرد.
 
استاد حوزه علمیه با بیان این که کمک به هم نوع و دستگیری از مستضعفان جزء فرهنگ دینی ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: این ملت فهیم و قدرشناس در صحنه‌ها و حوادث سخت چهل سال گذشته با همبستگی و وحدت توانستند از مشکلات بسیاری به سلامت عبور کنند.
 
حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که نیازمندانی هستند که امروز به واسطه کرونا نیازمند شده اند که باید شناسایی شوند، تصریح کرد: هدف ما در اجرای طرح رزمایش کمک مؤمنانه این است که نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد.
 
وی با بیان این که اگر کار به صورت یکپارچه انجام شود خدمات بهتری را می‌توان به نیازمندان ارائه کرد، خاطرنشان کرد: این رزمایش در روز نیمه شعبان با رمز یا صاحب الزمان (عج) آغاز و پایان آن روز عید فطر روز عید بندگی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا علاوه در کنار مشکلاتی که برای مردم و کشورمان به وجود آورده فرصت‌هایی را در جامعه خلق کرده است، تصریح کرد: یکی از این فرصت ها، تقویت فرهنگ همیاری و کمک به دیگران است که این روز‌ها در جامعه ما بسیار پررنگ است.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که به برکت تلاش‌های مردم و مسؤولان شاهد مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور هستیم، خاطرنشان کرد: ان شاء الله با ادامه این همبستگی ملی و رعایت توصیه‌های بهداشتی در آینده‌ای نزدیک شاهد ریشه کن شدن کامل این ویروس در جامعه باشیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات