۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۴۸۴۳۲
یادداشت؛

یک ابهام ۸ میلیون دلاری

یک ابهام ۸ میلیون دلاری
همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته، کسی هم پیدا نمی‌شود که به این ابهام پاسخ دهد یا آن را روشن کند؛ تنها چیزی که دیده می‌شود یکسری سند است و پشت آن حرف‌های توهین‌آمیز و تهدیداتی که طرفین نثار هم می‌کنند.
به گزارش خبرگزاري رسا، همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته، کسی هم پیدا نمی‌شود که به این ابهام پاسخ دهد یا آن را روشن کند؛ تنها چیزی که دیده می‌شود یکسری سند است و پشت آن حرف‌های توهین‌آمیز و تهدیداتی که طرفین نثار هم می‌کنند.
 
اما اصل ماجرا چیست؟ تمام دعوا سر ۸ میلیون دلار ناقابل است (البته ازنظر آقایان فدراسیون‌نشین فوتبال، سرمربی سابق تیم ملی و البته رئیس مستعفی فدراسیون با آن قلب رنجور و مریضش!)، والا همه خوب می‌دانیم که در این وانفسای اقتصادی آلوده به کرونا، ۸ میلیون دلار مبلغ بالایی است که می‌تواند درد‌های بسیاری از مردم کوچه و بازار و حتی همین ورزش را حل و فصل کند، اما فوتبالی‌ها تاکنون با لاپوشانی و هزار و یک ترفند به انواع و اقسام مختلف این پول را خرج کرده‌اند و حالا هم پاسخگو نیستند.

صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی پاداش ۲۰ میلیون دلاری فیفا را در پی داشت. مبلغی که به گفته تاج بخشی از آن صرف آماده‌سازی تیم ملی و بخشی دیگر نیز هزینه پرداخت جرایم و بدهی‌ها شد تا فقط ۸ میلیون دلار آن باقی بماند که با احتساب کمک ۳/ ۱ میلیون دلاری فیفا بابت آماده‌سازی کل طلب ایران از فیفا ۳/ ۹ میلیون دلار شود. تا اینجای کار مشکلی نبود، اما همه ایرادات زمانی نمایان شد که فیفا رقم دقیق طلب ایران را اعلام کرد.

فیفا اعلام کرد کل طلب ایران ۹/ ۷ میلیون دلار است که ۷/ ۵ میلیون دلار آن مربوط به پروژه‌ها و امور زیربنایی است و تنها ۲/۲ میلیون دلار آن مربوط به پاداش جام جهانی و تتمه آن ۲۰ میلیون دلار است. اینجا بود که شاخک همه تکان خورد و سرانجام مشخص شد پاداشی که قرار بود به فوتبال ایران برسد چگونه توسط فدراسیون مهدی تاج خرج شده است. امروز مشخص شده وقتی کی‌روش می‌گفت فدراسیون در خصوص هزینه‌ها و خرج‌ها صادق نیست، منظورش چه بوده است. هرچند که شنیده‌ها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از این پول به جیب او سرازیر شده است. کی‌روش امروز همه را به باد توهین گرفته و به دروغگویی و سیاه‌نمایی متهم کرده است. با این حال ما معتقدیم که اول و آخر او باید پولش را می‌گرفت و می‌رفت تا کار به شکایت کشیده نشود، اما سؤال اصلی و مهم این است که مهدی تاج به عنوان متولی اصلی فوتبال در آن زمان چه پاسخی برای این ولنگاری مالی و این همه دروغ که تا امروز به افکار عمومی گفته شده، دارد؟

تا جایی که یادمان می‌آید تاج قرار بود شفاف‌سازی کند و بیاید توضیح دهد که در دوران ریاستش بر فوتبال چه گذشته و او چه کرده، اما آنچه از ظواهر اوضاع برمی‌آید و شنیده می‌شود جناب رئیس فعلاً حضور در سواحل اسپانیا را به شفاف‌سازی ترجیح داده است و حتی فدراسیونی را که به ظاهر بهاروند سرپرست آن است از راه دور کنترل می‌کند.

به همین راحتی و به همین سادگی میلیون‌ها دلار از پول فوتبال کشور توسط آقایان مدعی مدیریت حیف و میل شد و هرگاه که از آن‌ها در مورد آن سؤال پرسیده می‌شد، سینه جلو می‌دادند و سر را بالا می‌گرفتند و می‌گفتند که ما ۸ میلیون دلار از فیفا طلب داریم. جالب‌تر اینکه قرار بود تمام بدهی‌ها و جریمه‌های فوتبال را هم با همین پول پرداخت کنند، چون سراغ هر که می‌رفتی می‌گفت از فیفا طلب داریم.

مهدی تاج امروز کجاست، چرا کسی سراغی از این مدیر متخلف و شاید متواری نمی‌گیرد؟ امروز فوتبال کشور با یک ابهام ۸ میلیون دلاری روبه‌رو است ابهامی که هیچ‌کس به آن پاسخ نمی‌دهد. این آخرین پرده از فساد فدراسیونی است که موارد تخلف و فسادش دیگر سر به آسمان گذاشته، اما مسئولان قبلی و فعلی‌اش وقیحانه چشم در چشم مردم حاضر به پاسخگویی نیستند. کی‌روش که پولش را گرفته و رفته، فرسنگ‌ها دورتر از ایران برای ما خط و نشان می‌کشد و ما را که دنبال شفاف شدن اوضاع مالی فدراسیون فوتبال هستم به دروغگویی و سیاه‌نمایی متهم می‌کند. البته او مقصر نیست، مقصر کسانی هستند که حقی را که باید نصیب فوتبال ایران می‌شد به او پرداخت کردند. یکی پیدا شود تا از این آقایان بپرسد چگونه این کار را کردید؟ یکی تاج را پیدا کند و از او بپرسد که شفاف‌سازی که از آن صحبت می‌کرد، چه شد و البته اوضاع قلب بیمار و رنجورش چطور است؟
/1360/
ارسال نظرات