۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۴۸۴۶۲
از سوی حجت الاسلام رحیمی صادق؛

فعالیت های حوزه علمیه تهران در مقابله با ویروس کرونا تشریح شد

فعالیت های حوزه علمیه تهران در مقابله با ویروس کرونا تشریح شد
اقدامات و فعالیت‌های حوزه علمیه تهران و ۱۰۰۰ طلبه جهادی تهرانی در مقابله با ویروس کرونا از سوی حجت الاسلام رحیمی صادق تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح اقدامات و فعالیت های جهادی حوزه علمیه استان تهران و طلاب جهادگر برای مقابله با کروناویروس پرداخت و گفت: حوزه علمیه تهران با آغاز جریان شیوع ویروس کرونا کلاس های حضوری درس را تعطیل و فعالیت جهادی خود را در عرصه مبارزه به این ویروس منحوس آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه ذر حال حاضر فعالیت ها و برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه تهران به صورت مجازی برگزار می شود، ادامه داد: در این ایام جلسات معاونان و شورای حوزه های علمیه تهران نیز با حضور بزرگان حوزوی به صورت مجازی و در صورت نیاز با رعایت کامل نکات بهداشتی حضوری برگزار شده است.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق از فعالیت 1000 طلبه و استاد جهادگر تهرانی برای مقابله با کروناویروس خبر داد و اظهار داشت: 74 حوزه علمیه برادران به همراه حوزه های علمیه خواهران به صورت مستقیم در مقابله با کرونا فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: گفتنی است که سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج اساتید و نخبگان، بسیج طلاب، مبلغان استان، گروه های تبلیغی، مبلغان طرح امین و نهادهای فرهنگی دیگر چون بنیاد کرامت، امام رضایی‌ها، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در قالب قرارگاه سلامت در هفت محور قریب به 70 اقدام در مجموعه حوزه علمیه تهران به انجام رسیده است.

وی ایجاد شبکه های ارتباطی و هماهنگی نهادهای حوزوی و اجرایی را نخستین محور بیان کرد و اظهار داشت: تشکیل ستاد حوزوی بحران، برگزاری جلسه کمیته مدارس علمیه ستاد حوزوی بحران، تشکیل قرارگاه خدمت و سلامت مبلغین طرح امین، تشکیل قرارگاه خدمت و سلامت در بسیج اساتید و بسیج استان و ده ها اقدامات دیگر از جمله اقداماتی بود که در این محور انجام شده است.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه را دومین محور برشمرد و گفت: ضدعفونی کردن معابر، محلات، مجتمع‌های مسکونی، پارکینگ منازل، عابربانکها و جایگاه های سوخت و همچنین تولید و توزیع ماسک های طبی، لباس مخصوص بیمارستانی و مواد ضدعفونی از جمله فعالیتهای جهادی است که توسط قرارگاه و مبلغین طرح امین انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران به توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های کم بضاعت و آسیب دیده اشاره کرد و ادامه داد: در محور سوم بسته های بهداشتی و آب میوه های بهداشتی و طبیعی در بین بیماران و فقرا توزیع شد، همچنین قربانی کردن و توزیع گوشت آن بین نیازمندان و رایزنی با صاحبان املاک در تخفیف اجاره بهای مستاجران از جمله اقدامات دیگر در محور سوم است.

وی حضور در بیمارستان را از جمله اقدامات صورت گرفته در محور چهارم بیان کرد و گفت: از ابتدای جریان شیوع بیماری کووید19 طلاب و اساتید جهادگر در 40 بیمارستان استان تهران حاضر شدند تا به کادر درمانی و بیماران کمک کرده و روحیه آنان را تقویت کنند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق به تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: براساس فتوای مراجع تقلید و فراهم شدن مقدمات تغسیل متوفیان حوزه علمیه تهران وظیفه خود دانست تا امر تغسیل مومنان فوت شده را با رعایت نکات شرعی انجام دهد و امروز قریب به 150 طلبه جهادگر تهرانی تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان کرونایی را انجام می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران درخصوص محور ششم گفت: محور ششم شامل اقدامات و فعالیت های فرهنگی و معنوی می شود؛ از ده ها فعالیت های فرهنگی می توان به بارگذاری دروس اخلاق در شبکه های اجتماعی از جمله کانال مرکز مدیریت حوزه علمیه و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و تولید محتوای امید بخش اشاره کرد.

وی در پایان به اقدامات پساکرونا در محور هفتم اشاره داشت و خاطرنشان کرد: پس از اتمام جریان کرونا استفاده از ظرفیت به وجود آمده بسیار حائز اهمیت است و حوزه علمیه استان تهران نیز در این محور برنامه های قابل توجهی دارد که یکی از آنان ایجاد قرارگاه علمی و فرهنگی در راستای جمع آوری، مستند سازی و تبیین ویژگی های ناب فرهنگ اسلامی و ایرانی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
خدا قوت
0
0