۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۶۴۸۵۱۱
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

«رزمایش مواسات» فرصت همدلی و تغییر رویکرد به سوی تمدن معنوی است

«رزمایش مواسات» فرصت همدلی و تغییر رویکرد به سوی تمدن معنوی است
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم گفت: رزمایش مواسات، زمینه تغییر رویکرد به تمدن معنوی و برخاسته از معارف اسلام و اهل بیت(ع) را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حاج ابوالقاسم» در گفتگویی درباره آثار و برکات اجرای «رزمایش مواسات» که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن برای ماه مبارک رمضان توصیه کرده اند، اظهار کرد: بنابر نگاه دینی، جامعه اسلامی، جامعه ای متشکل از افراد به هم پیوسته است و در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) هم در این باره موارد متعدد وجود دارد. سعدی شیرازی هم به خوبی در بیت «چو عضوی به درد آورد روزگار/دگر روزها را نماند قرار» به این مسئله اشاره کرده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این روزها و در پی شیوع ویروس کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن، برخی از مردم در محرومیت و نیاز قرار گرفته اند، لذا فرصت انفاق و مواسات که در قرآن برای آن پاداش و ثواب بسیار تصریح شده، فراهم است. حداقل در ارتباط با محرومان و شنیدن مشکلات نیازمندان.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم تصریح کرد: در سال های گذشته به دلیل گسترش فضای مجازی و توجه برخی از جوانان به این فضا، فرهنگ و تمدن مادی کم و بیش در جامعه رسوخ کرده، این فرهنگ و تمدن مبتنی بر فردمحوی و خودخواهی است و کسانی که با این فرهنگ خو می گیرند از حل مشکلات دیگران و گره گشایی از کار آنها لذت نمی برند.

وی تاکید کرد: اما در شرایط کنونی که خدای متعال با این ویروس کوچک، مردم را به یاد خود انداخت و حجاب های معنوی را کنار زد، زمینه برای تغییر رویکرد به تمدن معنوی و برخاسته از معارف اسلام و اهل بیت(ع) فراهم شده و فرصت خوبی است تا مردم به ویژه با شرکت در رزمایش مواسات ایمان خود را تقویت کنند و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) را به عنوان اسوه ایثار و مواسات و انفاق، به نمایش بگذارند.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: امام زمان(عج) در توقیعی شریف فرمودند: «اگر شیعیان ما - که خداوند آنها را به طاعت و بندگی خویش موفق بدارد - در وفای عهد و پیمانی که بر عهده دارند، همدل و متحد می شدند، سعادت دیدار ما به تأ خیر نمی افتاد..»، این یعنی یکی از مهمترین عوامل ظهور امام عصر(عج) ارتباط تنگانگ و همدلانه شیعیان با یکدیگر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فضای کرونا فرصت گسترش همدلی و ارتباط مردم با یکدیگر است، در این فضا بسیاری از اغنیاء و فقرا با هم ارتباط می گیرند و این سبب اطلاع غنی از درد فقیر می شود و فقیر هم با توجه به اینکه کسانی او را از سکون خارج می کنند، به سمت خطا نمی رود و در سایه این همدلی ناهنجاری ها و بزهکاری های اجتماعی کاهش می یابد. /882/ 102/

ارسال نظرات