۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۴۸۶۳۷
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

دستگاه قضا برای تحقق جهش تولید تلاش خواهد کرد

دستگاه قضا برای تحقق جهش تولید تلاش خواهد کرد
رئیس کل دادگستری اردبیل با بیان اینکه امور دستگاه قضائی براساس اهداف تبیین شده قبلی پیش‌برده می‌شود، گفت: دستگاه قضا برای تحقق جهش تولید تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر عتباتی در نخستین جلسه با مدیران دستگاه قضائی استان اردبیل در سال 99 که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: دستگاه قضایی همانند سال‌های قبل در کنار مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی امر اقتصاد و نیز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان خواهد بود و از ظرفیت دستگاه قضائی برای پیشبرد و تحقق شعار سال استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود امور دستگاه قضایی به صورت برنامه محور و بر اساس اهداف تبیین شده قبلی پیش برده شود، افزود: کمک به تحقق شعار سال و تداوم مبارزه با فساد از اهداف مهم دستگاه قضائی استان اردبیل است و از اصلی‌ترین برنامه‌های دستگاه قضائی استان ارتقاء وضعیت و کیفیت رسیدگی‌ها، اتقان آرا، کاهش اطاله رسیدگی و تحقیقات، به نتیجه رساندن پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن همراه با دقت در بررسی‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از مقابله و برخورد با جرایمم خاص و تقویت دفتر پیگیری جرایم خاص در دادگستری استان خبر داد و گفت: مبارزه بی‌امان و مستمر با جرایم بویژه جرایم خشن و جرایمی که نظم و امنیت و آسایش مردم را بر هم می‌زند، همچون نزاع دسته‌جمعی، مشروبات الکلی، موادمخدر و نیز مبارزه با فساد از اولویت‌های دستگاه قضائی استان است و ستگاه قضایی با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

عتباتی با درخواست از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی برای داشتن دقت و نظارت بیشتر به حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، حسن جریان امور و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری بیان کرد: دستگاه قضایی این استان پارسال در رسیدگی به پرونده‌های معوق رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

وی افزود: راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف تخصصی و شوراهای حل اختلاف روستایی در راستای تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه از دیگر اقدامات دستگاه قضایی است که در راستای گسترش و توسعه آن تلاش می‌شود و تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و توجه به حقوق شهروندی را از دیگر مفاهیم ارزشمندی است که دستگاه قضایی استان برای آن بسیار ارزش قائل بوده و در راستای تحقق عینی مطلوب و ارزشمند آن در جامعه تلاش می‌کند.

دستگاه قضائی برای تحقق شعار جهش تولید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کند

ناصر عتباتی ظهر امروز در جلسه دادستان‌های سطح استان اردبیل اظهار داشت: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و ارتقای سطح امنیت مردم در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و روانی از اولویت‌های مهم است.

وی با اشاره به برخورد جدی با متخلفان افزود: برخورد جدی با جرایم خشن مانند نزاع دسته جمعی، مواد مخدر، مفاسد اقتصادی و مشروبات الکلی که امنیت و آسایش مردم را به خطر می‌اندازد در دستور کار دستگاه قضایی استان اردبیل است.

عتباتی با بیان اینکه دستگاه قضائی برای تحقق شعار جهش تولید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تصریح کرد: دستگاه قضائی برای تحقق شعار جهش تولید از تمامی ظرفیت‌های خود برای برخورد جدی و قاطعانه با جرایم اقتصادی استفاده می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کسب رتبه اول دادگستری اردبیل در رسیدگی به پرونده‌های معوق خبر داد و بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر همکاران در دادگستری توانستیم رتبه اول را در رسیدگی به پرونده‌های معوق به دادگستری اردبیل اختصاص دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: امسال نیز در سایه تلاش همکاران در صدد خواهیم بود تا علاوه‌بر ارتقای وضعیت و کیفیت رسیدگی شاهد کاهش اطاله تحقیقات و نتیجه سریع پرونده‌ها باشیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات