۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۴۸۶۴۵
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

باید قدر و منزلت علمای اسلام در جامعه زنده نگه داشته شود

باید قدر و منزلت علمای اسلام در جامعه زنده نگه داشته شود
آیت الله عاملی: علما وارث انبیا هستند و همواره در طول دوران نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند بنابراین باید قدر و منزلت علمای اسلام در جامعه زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید حسن عاملی اظهار داشت: علما وارث انبیا هستند و همواره در طول دوران نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند بنابراین باید قدر و منزلت علمای اسلام در جامعه زنده نگه داشته شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آیت الله مروج تقوا، تعبد، دلسوزی، دقت در رفتارهای اجتماعی و فداکاری و تلاش برای اعتلای جامعه اسلامی و دین مثال زدنی بود.

آیت الله عاملی تصریح کرد: ایشان عالمی مجتهد، فقیهی والامقام بودند که با انجام خدمات بی‌شمار برای مردم اردبیل و ایفای نقش مدنیت و تربیت مردم این دیار در دوران انقلاب و بعد از آن از استثنائات استان محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل بیان کرد: تبیین شخصیت والا و ارزشمند نخستین امام جمعه اردبیل ضروری است و باید به این موضوع به صورت ویژه توجه جدی شود.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: آیت الله مروج(ره) همواره سعی بر ارتقا و اعتلای نفس جامعه داشت به طوری که با پشتکار و ایستادگی مقابل رژیم طاغوت و تحمل فشار‌های بسیار همواره از آغازین سال‌های انقلاب اسلامی یار و یاور امام خمینی(ره) بود./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات