۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۴۸۶۴۸

۵۰۰ هزار بسته معیشتی میان افراد نیازمند در بوشهر توزیع می‌شود

۵۰۰ هزار بسته معیشتی میان افراد نیازمند در بوشهر توزیع می‌شود
امام جمعه بوشهر گفت: ۵۰۰ هزار وعده خوراکی و سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتربرخوردار استان بوشهر توزیع می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در یک نشست ویدئوکنفرانسی با امامان جمعه و فرماندهان سپاه نواحی استان بوشهر با تاکید بر توجه به توصیه کارشناسان و بهداشت و درمان برای کنترل شیوع بیماری کرونا، قطع چرخش انتقال آن اظهار داشت: باید با در خانه ماندن، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و عمومی و کاهش رفت‌وآمدها، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر خدمات کادر بهداشت و درمان استان بوشهر در مبارزه با بیماری کرونا را ستود و افزود: بیماری کرونا در کنار مشکلاتی که برای سلامت عمومی و فردی پدید آورده، سبب افزوده‌ شدن مشکل اقتصادی نیز برای مردم شده و تعطیلی مراکز خرید و فروش و نبود گردش اقتصادی و درآمدزایی را در پی داشته است.

رسیدگی به کارگران روزمزد، ملوانان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در اولویت است

امام جمعه بوشهر با ابراز نگرانی از مشکلات ایجادشده برای کارگران روزمزد، ملوانان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست که تأمین معیشت خانواده بر دوش آن‌هاست، افزود: بسیاری از اقشار در تعطیلی‌های کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند و روزبه‌روز بر فشار به آن‌ها افزوده می‌شود که باید در رزمایش کمک‌های مؤمنانه بخشی از نیازمندی‌های افراد آسیب دیده اقتصادی و معیشتی مدیریت و تأمین شود.

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر با اشاره به بحران‌های اجتماعی و روحی و روانی کرونا و تأکید رهبر معظم انقلاب بر مواسات و یاریگری و کمک مؤمنانه تاکید کرد: استان بوشهر هنگام همه‌گیری کرونا از استان‌های پیشگام در کمک‌های نیکوکارانه به مردم کمتربرخوردار بود و پس از فرمان رهبر معظم انقلاب نیز در تدارک کمک‌های ویژه به مردم استان است.

رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر با همکاری کمیته امداد، سپاه و امامان جمعه شهرستان‌ها برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در این رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) هر شهرستان زیر نظر امامان جمعه مسئول اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه هستند گفت: تمامی کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در رسیدگی به افراد آسیب دیده و بی‌بضاعت باید با تدبیر این گروه اجرا شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی در رسیدگی به افراد آسیب دیده خاطر نشان کرد: در اجرای این رزمایش گردآوری آمار واقعی و دقیق و ایجاد بانک اطلاعاتی افراد آسیب دیده ضروری است و در این بانک اطلاعاتی باید تمامی آسیب‌دیدگان کرونایی حتی کسانیکه تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و یا بیمه بیکاری ندارند باید در اولویت باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در گردآوری بانک اطلاعاتی افراد آسیب دیده معیشتی از کرونا باید حریم شخصی افراد حفظ شودافزود: در اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه که از هم‌اینک آغاز شده مجریان می‌توانند برای کمک به مردم آسیب‌دیده اقدام کنند تا خانواده‌ای گرسنه و مستأصل در هزینه‌های ضروری زندگی نماند.

500 هزار وعده خوراکی میان مددجویان توزیع می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه این رزمایش به ماه رمضان متصل است گفت: در این راستا 500 هزار وعده خوراکی از سوی کمیته امداد با رعایت اصول بهداشتی در ماه مبارک رمضان میان مددجویان خود توزیع می‌شود و سپاه پاسداران نیز، اقلام خوراکی مانند برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و حبوبات را در قالب سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتربرخوردار استان بوشهر توزیع می‌‌کند.

در آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه این عملیات، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به مردم کمتربرخوردار است خاطرنشان کرد: این قرارگاه برای مدیریت سیل خروشان کمک‌های مردمی به نیازمندان ایجاد شده است.

سردار علی رزمجو با اشاره به این‌که تمامی پاسداران و بسیجیان استان بوشهر در رزمایش یاد شده حضوری فعال دارند تاکید کرد: بسیجیان همانگونه که در کنترل وروی و خروجی شهرها و روستاها و ضدعفونی‌ها نقش اساسی داشتند، در این رزمایش نیز جهادی فعالیت می‌کنند.

4 هزار بسته معیشتی میان مردم آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود

وی از ایجاد بانک اطلاعاتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج خبر داد و بیان کرد: تمامی اقلام خوراکی و کمک‌معیشتی در مسجدها که نقش محوری در زندگی مردم دارند بسته بندی و تعیین تکلیف می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از توزیع 4 هزار بسته معیشتی میان مردم آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت: برای ماه رمضان چهار هزار سبد کالا معیشتی برای 4 هزار خانواده در استان بوشهر پیش‌بینی شده که در این ماه مبارک میان آن‌ها توزیع خواهد شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات