۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۴۸۷۳۷
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

تعطیلی بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان

تعطیلی بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده که در ماه مبارک رمضان نیز ویروس کرونا وجود دارد و شاهد تعطیلی مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خواهیم بود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: پیش بینی شده که در ماه مبارک رمضان نیز ویروس کرونا وجود دارد و شاهد تعطیلی مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خواهیم بود و برخی از نیات واقفان اجرایی نخواهد شد.

وی بیان کرد: در استان واقفینی داریم که در خصوص جزءخوانی و اطعام در ماه مبارک رمضان نیاتی دارند اما برای جلوگیری و شکست کرونا ویروس ما از انجام این نیات معذور هستیم و نمی توانیم انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از هرگونه تجمع در این شرایط باید جلوگیری شود تا بتوانیم ویروس منحوس کرونا را از بین ببریم، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا کارهایی در ماه مبارک رمضان انجام می دهد و نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت خواهد کرد تا مانع از شیوع ویروس کرونا شود.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه بحث اطعام ماه رمضان را در دستور کار داریم، ادامه داد: نیات مربوط به بحث اطعام را در زمان و مکان معین آن اجرا خواهیم کرد و این نیات را به بسته های غذایی تبدیل و بین نیازمندان و محرمان توزیع کنیم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا بحث اطعام در ماه رمضان را در همه شهرستان ها اجرایی کنیم و در سراسر کشور 110 هزار بسته غذایی بین نیازمندان از طرف اداره اوقاف توزیع خواهد شد و ما هم در حال جمع آوری وقفیات هستیم تا این موضوع را در استان اجرایی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه استان در ماه رمضان تعطیل هستند، افزود: اما در ماه مبارک رمضان بحث ادعیه را بدون مستمعین اجرا خواهیم کرد و به صورت مجازی برگزار می شود و برنامه های متناسب با شب های مبارک رمضان در بقاع متبرکه از صدا و سیمای استان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه جزءخوانی قرآن کریم طی ماه رمضان در بقاع متبرکه استان اجرا نمی شود، گفت: اما در این خصوص تلاش می کنیم که جزءخوانی قرآن کریم در یکی از بقاع متبرکه شاخص استان با فاصله لازم و رعایت نکات بهداشتی توسط قاریان برگزار شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات