۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۴۸۸۸۶

توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان اشتهارد

توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان اشتهارد
فرمانده سپاه شهرستان اشتهارد گفت: در راستای کمک به نیازمندان در ایام شیوع ویروس کرونا هزار و ۲۰۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان شهرستان اشتهارد توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگرد مصطفی ترابی اظهار داشت: در راستای مبارزه با ویروس کرونا شش قرارگاه محله‌ای با توجه به جغرافیای خانه‌سلامت جهت کمک به مردمی سازی مبارزه با شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال با محوریت مساجد و محلات شهرها و روستاها در شهرستان اشتهارد تشکیل شد.

وی افزود: از ابتدا چند فعالیت برای این قرارگاه ها تعریف شد که یکی از آنها ضدعفونی روزانه معابر، اماکن عمومی و مجتمع‌های مسکونی بود که این فعالیت‌ها از 18 اسفند ماه آغاز و تاکنون ادامه داشته است.

فرمانده سپاه شهرستان اشتهارد بیان کرد: تا کنون 450 نفر از بسیجیان در این طرح شرکت کردند و تا امروز حدود 6 هزار و 500 نفر روز فقط در این قسمت فعالیت کردند.

وی از راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک به صورت متمرکز و با مشارکت حدود 30 خیاط در این شهرستان، خبر داد و عنوان کرد: استریل این ماسک‌ها توسط گروه های جهادی انجام می‌شود که حدود 100 نفر در این بخش مشغول هستند و تاکنون 70 هزار ماسک تولید شده است.

سرگرد ترابی با اشاره به تلاش سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا، تصریح کرد: ماسک‌ها برای تامین نیاز نیروهای جهادی، خدماتی، شهرداری، امنیتی و انتظامی که در سطح شهرها مشغول هستند و همچنین توزیع رایگان درب منازل، بین خانواده‌های دارای بیماری کروناای، افراد در معرض خطر، مطب پزشکان و افراد تحت پوشش بهزیستی به صورت هدفمند توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان اشتهارد گفت: از ابتدا یکی از ماموریت‌های قرارگاه شناسایی نیازمندان بود چرا که از اول با توجه به تعطیلی برخی مشاغل مشخص بود که مشکلات اقتصادی به وجود می‌آید.

ترابی خاطرنشان کرد: در این راستا 700 بسته در شب عید و 500 بسته همزمان با نیمه شعبان بین نیازمندان توزیع شد و تاکنون جمعا هزار و 200 بسته بین خانواده‌های نیازمند با اعتباری بالغ بر 280 میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

وی اظهار داشت: در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا خواهران بسیجی در پایگاه‌های سلامت مستقر و موجب تحقق 100 درصدی غربالگری شدند.

فرمانده شهرستان اشتهارد اظهار کرد: همچنین برادران بسیجی نیز در ایستگاه پایش سلامت ورودی شهرستان حضور داشتند و کنترل محور ها را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه دو نقاهتگاه در شهرستان اشتهارد راه اندازی شده است، تصریح کرد: در اعیاد شعبانیه در خیابان ها و معابر و محلات شهرستان کارنوال شادی راه اندازی کردند.

ترابی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه در شهرستان اشتهارد برای کمک به اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر، عنوان کرد: در این راستا نیز بسته‌های معیشتی نقدی و غیر نقدی با مشارکت خیرین شهرستان اشتهارد جمع آوری و بین نیازمندان توزیع می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات