۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۴۹۱۰۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ نوع دوستی و خیرخواهی در ماه رمضان از سوی روحانیت

ضرورت ترویج فرهنگ نوع دوستی و خیرخواهی در ماه رمضان از سوی روحانیت
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: روحانیت باید فرهنگ نوع دوستی و خیرخواهی را در جامعه ترویج کند که این فرصت در ماه مبارک رمضان بیشتر فراهم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار تعدادی از معاونان تبلیغ شهر‌های استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری معنوی از ماه ضیافت الهی در جهت خودسازی تأکید کرد.
 
وی با اشاره به این که متأسفانه شیوع ویروس کرونا در طی دو ماه اخیر بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را با مشکلاتی مواجه ساخته است، افزود: با توجه به این که در ایام پیش روی هم ممکن است این فعالیت‌ها تعطیل باشد باید از سایر ظرفیت‌ها به منظور برنامه‌های تبلیغی و دینی در ماه رمضان استفاده شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای فعالیت‌های تبلیغی و دینی است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت به وجود آمده در جهت رشد معنویت و ارزش‌های الهی در جامعه استفاده کرد.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که شیوع ویروس کرونا نباید موجب تعطیلی کامل برنامه‌های تبلیغی و دینی شود، تصریح کرد: باید از سایر ابزار‌های موجود در جهت اجرای این برنامه‌ها بهره گرفت.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت وظیفه مهمی در رشد معنوی جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان که دل‌ها بیشتر متوجه خداوند متعال و ارزش‌های الهی است، برنامه‌های تبلیغی و دینی باید بیشتر تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حس معنوی ماه مبارک رمضان باید حفظ شود، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی برنامه‌های عمومی باید از سایر ظرفیت‌های موجود در جهت رشد معنوی جامعه استفاده شود.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که فضای مجازی بستر مناسبی برای تبلیغ دین و فعالیت‌های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش دشمن در آلوده کردن این فضا برای جوانان، طلاب و مبلغان دینی باید با حضور پررنگ‌تر در فضای مجازی این فضا را تغییر دهند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، کمک به محرومان و مستمندان را یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: روحانیت باید فرهنگ نوع دوستی و خیرخواهی را بیشتر در جامعه ترویج کند که این فرصت در ماه مبارک رمضان بیشتر فراهم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح کمک مؤمنانه فرصت ارزشمندی برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم در شرایط به وجود آمده است، افزود: روحاحنیت که در دو ماه اخیر پیشگام در کمک رسانی به مردم و سایر بخش‌های کشور بوده باید در ماه مبارک رمضان نیز در اجرای مناسب این طرح پیشگام باشد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات