۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۴۹۱۱۳
جزئیات اقدامات سپاه کرمان در روستای سیل‌زده جهر؛

از حضور گروه‌های جهادی تا توزیع روزانه ۱۰۰۰ پرس غذای گرم

از حضور گروه‌های جهادی تا توزیع روزانه ۱۰۰۰ پرس غذای گرم
جانشین سپاه کرمان از حضور گروه‌های جهادی، گردان جنگ نوین و توزیع روزانه هزار پرس غذا در بین مردم سیل‌زده جهر خبر داد و گفت: ویرانی سیل در جهر باورنکردنی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمد مطهری در حاشیه بازدید از روستای سیل‌زده جهر اندهجرد با اشاره به خسارات سیل در منطقه شهداد اظهار داشت: تا کسی در منطقه حاضر نشود و خرابی‌ها را از نزدیک نبیند عمق تخریب سیل و خسارت وارده را باور نمی‌کند.

وی از تخریب و آبگرفتگی بسیاری از منازل مسکونی اهالی این روستا خبر داد و گقت: متاسفانه مردم منطقه مشکلات زیادی دارند و باید همه دست به دست هم داده تا آلام مردم تا اندازه‌ای فروکش کند و مردم بتوانند به زندگی عادی خودشان برگردند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با عنوان اینکه چندین ماشین زیر شن و گل و گلای دفن شده و جهزیه چندین نوعروس در سیل تخریب شده و زیر خاک رفته است ادامه داد: قریب 200 خانوار در این روستا ساکن هستند که منازل مسکونی 50 خانوار به شدت آسیب دیدند و حتی مسجد روستا هم دچار آبگرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل آب و برق منطقه قطع است و دوستان اداره برق در تلاش هستند تا برق منطق در اسرع وقت وصل شود گفت: توزیع بسته‌های معیشتی یک بار در بین مردم روستا انجام شده و با توجه به اینکه مشکلات مردم زیاد است پیشنهاد می‌شود که هلال احمر توزیع این بسته‌ها را تکرار کند.

مطهری با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سپاه در منطقه بیان کرد: در حال حاضر برای یک هفته توزیع غذای گرم در بین مردم منطقه توزیع می‌شود.

وی از توزیع روزانه هزار پرس غذای گرم در بین مردم سیل‌زده خبر داد و افزود: در صورت نیاز توزیع غذا بعد از یک هفته هم ادامه پیدا کرده و یا توزیع بسته‌های غذایی انجام می‌شود.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: تمام توان سپاه برای کمک به مردم آسیب‌دیده در سیل پای کار است و تلاش می‌شود با تدبیر سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بخشی از آلام مردم سیل‌زده تسکین داده شود.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به این منطقه با ناحیه حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان است ادامه داد: از ابتدای وقت روز گذشته بسیج، گروه‌های جهادی و فرمانده حوزه در منطقه هستند.

مطهری با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی لشکر فاتحین و گردان‌های جنگ نوین برای کمک به ضدعفونی منطقه به محل فراخوانده شدند افزود: تخلیه چاه‌های فاضلاب در مناطق سیل‌زده در اولیت است و گروه‌های جهادی، لایروبی و کمک به شستن فرش و منازل مردم را انجام می‌دهند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات