۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۴۹۱۵۹
حجت الاسلام فاضل در نشست خبری:

پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور آغاز شد

پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور آغاز شد
حجت الاسلام فاضل از آغاز روند پذیرش حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصیلی جدید خبر داد و تبیین و پیاده سازی معارف دین را فلسفه شکل گیری حوزه ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی فاضل معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور در نشست خبری آغاز پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران کشور که صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه  علمیه خواهران برگزار شد، ضمن اعلام خبر آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران از امروز یکم اردیبهشت ماه، گفت: علاقمندان می توانند تا 31 اردیبشتماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه را دریافت و اقدام به ثبت نام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از شؤون نبی مکرم اسلام تفسیر و تبیین دین است، گفت: اگر قرآن کریم مفسر نداشته باشد، مغفول باقی می ماند.

حجت الاسلام فاضل شکل گیری حوزه های علمیه را در جهت اکمال تفسیر قرآن کریم دانست و افزود: قرآن کریم نیاز همیشگی بشر است و دائما نیازمند مفسر است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های حوزه علمیه تبیین آموزه های دینی است، عنوان کرد: تفسیر دین و علم آموزی علاوه بر عدم محدودیت مکانی و زمانی، هیچ محدودیت جنسیتی نیز ندارد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، حوزه علمیه خواهران با توجه ضرورت ها توسعه بیشتری پیدا کرده است، اظهار داشت: حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ بدون محدودیت جنسیتی عالمان دین را تربیت کرده است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن نظام آموزشی کشور از آن، ابراز کرد: شیوع ویروس کرونا موجب استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه دروس شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور با تاکید بر رعایت عدالت آموزشی در شرایط کرونایی، بیان داشت: برای رعایت عدالت آموزشی و امکان استفاده علاقمندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران آزمون ورودی سال 1399-1400 در سطح دو حذف شده است و معدل لازم برای ورود بدون آزمون به سطح سه نیز پایین تر از معدل 19 قرار داده شده است.

وی یکی از فرصت های ایجاد شده در شرایط کرونایی را ایجاد بانک دروس حوزه علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: همه معاونت های حوزه علمیه خواهران برای رسیدن به اهداف پیش رو، هماهنگ و همدل هستند.

حجت الاسلام فاضل با بیان اینکه درختواره دانشی سطح سه و چهار براساس نیازهای جامعه در حال تغییر است، گفت: با توجه به مطالبه جامعه، گروه های علمی حوزه علمیه خواهران دائما در حال پیشنهاد رشته های جدید هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به خدمات خواهران طلبه در مبارزه کرونا، عنوان کرد: جهاد خواهران طلبه در مبارزه با کرونا و اتفاقاتی از قبیل سیل نشان دهنده به روز بودن، حساسیت نسبت به مسائل جامعه و نقش موثر آن هاست.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای حوزه علمیه خواهران در سال های گذشته، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران در ایفای نقش خود نسبت به تربیت بانوان فاضله، همان طور که در کلام رهبرانقلاب نیز مشهود است، موفق ظاهر شده است./1350/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Romania
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
سایتشو کار نمیکنه
0
0