۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۴۹۲۸۸
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

دولت زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم کند

دولت زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم کند
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی گفت: دولت باید در این شرایط اقتصادی، زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم و تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان به‌مناسبت سالروز تأسیس حساب 100 امام با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مسکن جزئی از نیازهای اولیه و از ضروریات زندگی انسان‌ها بوده و جایگاه و اهمیت آن در رشد شخصیتی، فکری و حتی جسمی انسان شایان توجه است.

وی با تاکید بر لزوم خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد گفت: اصلاً پذیرفته نیست که در نظام جمهوری اسلامی کسی صاحب مسکن نباشد و باید دولت در این شرایط اقتصادی زمینه مسکن‌‌دار شدن مردم را فراهم و تسهیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها در رابطه با مسکن بازنگری شود، تصریح کرد: باید ساخت مسکن در روستاها همراه با امکانات و توسعه آن مورد توجه جدی قرار گیرد تا مهاجرت معکوس خلق و مردم از پناه بردن به حاشینه‌نشینی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم کند، گفت: متأسفانه امروزه خانه‌ از حالت مسکن توسط یک عده خاص به سمت و سوی کالای تجارتی و بازاری رفته و این اقدام حاصل سیاست غلط برخی از مسؤولان در این بخش نیز مزید برعلت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» مشکلی بر طرف نمی‌کند، اظهار کرد: عزم دولت برای تأمین مسکن مردم جدی نیست و با اسم عوض کردن طرح‌ها، ثبت‌نام خالی از مردم و وعده پرداخت وام که دردی دوا نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه ساخت مسکن ارزان قیمت برای مردم عنوان کرد: بنیاد مسکن با مطالعه و بررسی بیشتر و مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف، می‌تواند اقشار کم‌درآمد را صاحب خانه کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه در کشور و استانی همچون کردستان اصلاً کمبود زمین برای مسکن نداریم بلکه تنها مدیریت می‌خواهد؛ خاطرنشان کرد: باید زمین‌های روستایی برای ساخت و ساز قطعه‌بندی و در اختیار مردم قرار گیرد تا هم مردم خانه‌دار و هم از حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را نخستین نهاد موثر بر ساخت مسکن در جامعه خواند و تاکید کرد: باید مسؤولان و کارشناسان بنیاد مسکن با همکاری دیگر ادارات و نهادها سازه‌ها و طراحی‌هایی به سبک اسلامی و ایده‌هایی به‌روز و به دور از هزینه‌تراشی به‌کار گرفته تا مردم خانه‌دار شوند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مسؤولان مربوطه مشکلات و موانع پیش روی ساخت مسکن برای محرومان جامعه را شناسایی و اعلام کرده تا از طریق مسؤولان کشوری پیگیری‌های لازم را انجام دهم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات