۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۴۹۳۵۲

ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد
ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس با حضور اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با موضوع تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه سال 1399 مقارن با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران است، اظهار داشت: پس از گذشت چهل سال از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران باشکوه، شاهد تبلور صلابت نظامی، علمی، فرهنگی و سیاسی نظام در سایه مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای آن هستیم.

سرهنگ امیرعباس آسمند افزود: امروز نسل جوان ما نیازمند آگاهی لازم از آرمان‌ها و ارزش‌های رزمندگان دفاع مقدس هستند و چگونگی آن باید بیش از پیش مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی با تشریح دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس، گفت: ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس استان با مسئولیت استاندار و دبیری اداره‌کل حغظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با مشارکت اعضای شورای هماهنگی و دیگر دستگاه‌ها و نهادها با توجه به ضرورت، این دستورالعمل را اجرا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این ستاد باید در شهرستان‌ها با مسئولیت فرماندار و دبیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تشکیل شود، گفت: همچنین 9 کمیته‌ تخصصی و اجرایی ذیل ستاد گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس تشکیل شده است.

آسمند عنوان کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس، کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، کمیته اجرایی و پشتیبانی، کمیته زنان و دفاع مقدس، کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای دفاع مقدس، کمیته امنیتی و انتظامی دفاع مقدس، کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس، کمیته ورزش و جوانان دفاع مقدس و کمیته روحانیت و دفاع مقدس هستند.

وی تأکید کرد: همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی و رسانه‌ای مرتبط با گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس باید در راستای نام‌گذاری سال 99 (جهش تولید) از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تقویت شعار محوری «ما قوی هستیم» باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بازه زمانی اجرای برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان سال 99 است اما تمرکز برنامه‌های مهم در مناسبت‌های سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، روز جهانی مقاومت، دهه فجر و مناسبت‌های مرتبط با هر کدام از دستگاه‌ها و نهادها است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به دستورالعمل چهلمین سال دفاع مقدس، گفت: این دستورالعمل به کمیته‌های تخصصی و فرمانداران ابلاغ و پایش و پیگیری می‌کنیم که برنامه‌ها به نحو احسن انجام شود.

احد جمالی افزود: همه دستگاه‌ها و ادارات بودجه‌های تعریف شده فرهنگی دارند و ملزم هستند که از محل این اعتبارات به صورت ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس حاکمیتی و لازم‌الاجرا است، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس موردتوجه ویژه استاندار است و باید همه دست به دست هم بدهیم تا این برنامه‌ها به خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات