۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۴۹۳۸۷
سلطان نقض حقوق بشر باز خبرساز شد!

رقص شمشیر بن‌سلمان روی خون جوانان سعودی

رقص شمشیر بن‌سلمان روی خون جوانان سعودی
طی سه سال گذشته که بن‌سلمان عملا قدرت عربستان در اختیار گرفته سرکوب مخالفان سعودی در این کشور تشدید یافته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، از زمانی که «سلمان بن عبدالعزیز» از سال ۲۰۱۵ قدرت را در عربستان در دست گرفته ۸۰۰ اعدام در این کشور صورت گرفته است. البته طی سه سال گذشته عملا قدرت در عربستان سعودی در دستان «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بوده است.

از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تعداد اعدام‌ها در عربستان ۴۲۳ مورد بوده، اما این آمار از ژانویه ۲۰۱۵ و پس از به قدرت رسیدن سلمان دو برابر شده است.

یک گروه حقوق بشری سعودی که در لندن مستقر است می‌گوید بن‌سلمان پیشتر قول داده بود تعداد اعدام‌ها در این کشور کاهش یابد، اما آمار‌های منتشر شده خلاف این تعهد را نشان می‌دهد.

بر اساس گفته این سازمان حقوق بشری، دولت سعودی تنها در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) ۱۸۵ نفر را اعدام کرده که ۳۷ نفر آن‌ها طی اعدام‌های گسترده در آوریل ۲۰۱۹ اعدام شدند.

همچنین در حال حاضر دست کم ۱۳ نوجوان در عربستان در خطر اعدام قرار دارند.

«علی الدوبیسی» مدیر این مرکز حقوق بشری می‌گوید که بن سلمان از اعدام به عنوان ابزاری سیاسی و برای انتقام گرفتن از مخالفان خود استفاده می‌کند.

روزنامه دیلی صباح در ادامه گزارش خود نوشت که محمد بن سلمان از زمانی که در عربستان به قدرت رسیده موارد متعدد نقض حقوق بشر داشته است.

وی که مدعی انجام اصلاحات در این کشور شده بود، اما پس از قتل وحشیانه «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری سعودی در استانبول، چهره واقعی خود را نشان داد.

از سوی دیگر ائتلاف به رهبری سعودی با ادامه حملات به یمن یکی از بدترین بحران‌های بشری در جهان را در این کشور بوجود آورده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ۲۴ میلیون نفر از مردم یمن که حدود ۸۰ درصد از جمعیت این کشور را شامل می‌شود نیازمند کمک و حمایت هستند./1360/

منبع: فارس

ارسال نظرات